Kompletní odhlučnění interiéru je krok, ke kterému se uchyluje stále více řidičů.
Nepříjemný hluk, pazvuky, vibrace a drnčení plastů, a to obzvláště při vyšších rychlostech, totiž negativně ovlivňují požitek z jízdy a často prakticky znemožňují konverzaci se spolujezdcem nebo poslech rádia. Naštěstí se nejedná o neodstranitelný problém, a to bez ohledu na značku, cenu nebo třídu vozu – cestou kompletního odhlučnění se celkový hluk v interiéru auta může snížit až o několik desítek procent.
Jak to probíhá
Technici se při odhlučňování interiéru auta zaměřují na několik kritických oblastí – podlahu, podběhy, střechu, motor, mezimotorový prostor a nakonec prostor zavazadlový. V rámci prací v interiéru auta se také odhlučňují dveře, i když zde jde spíše o zamezení drnčení plastových částí speciální páskou a vytvoření lepší platformy pro reproduktory usazené ve dveřních ozvučnicích. Správně vytlumené dveře pak působí bytelněji, jako u auta o jednu třídu vyššího.
V rámci odhlučnění zbývajících částí se zpravidla používá metoda tzv. třívrstvého odhlučnění, kdy se postupně aplikují tři druhy materiálu – protihlukový, akustický a antivibrační. Každý z nich má trochu jiný účel a liší se i místa a způsoby jejich aplikace. Je to však právě jejich synergie, co výrazně sníží hladinu hluku ve voze, a to o celou jednu třetinu i více. Je však nutné počítat s tím, že u větších užitkových vozů nebo kombíků je efektivita odhlučnění trochu nižší, neboť tyto vozy trpí vyšším odporem vzduchu.
Kompletní odhlučnění interiéru auta je snadným způsobem, jak zvýšit jízdní komfort vozu hned o několik úrovní. Pokud navíc máte rádi hudbu a při poslechu vás nežádoucí rámus velmi ruší, pak není o čem přemýšlet.