Některá základní pravidla při provozu automobilu mohou prodloužit jeho životnost až o několik let. Stačí pouze pár triků
Každý řidič se po koupi nového automobilu snaží, aby si jej udržel v co nejlepším stavu. Většina však myslí pouze na vhled vozidla, nikoliv na stav jeho součástí. Ať už koupíte fungl nový, nebo ojetý automobil, měli byste dodržovat základní pravidla, která prodlouží životnost jednotlivých součástí. Vyhnete se tak někdy drahým opravám v servise, nebo jiným zbytečným investicím.
Zahřívejte motor při jízdě
Špatným zvykem spousty řidičů je, že zahřívají motor automobilu na neutrálu. Většina řidičů, především v chladných dnech, nechává automobil před jízdou několik minut nastartovaný. Někdo to dělá proto, aby mu vozidlo dříve topilo, a on nemusel nasedat do vymrznutého auta, jiný jen tak, aby se zahřál motor. Ať už je chladné zimní období, nebo letní pařák, nejlepším způsobem je zahřívání za jízdy. V ideálním případě normální běžnou jízdou, kdy otáčky nejdou do červeného pole.
Dodržujte servisní intervaly pro výměnu oleje
Výměna oleje je to nejdůležitější, co můžete udělat pro motor svého automobilu. Olej totiž nejen že chladí, ale také čistí motor. Usazené nečistoty a karbon se spolu s olejem vypouští a následně pak neznečišťují pohonnou jednotku. Jeho mazací a chladící vlastnosti jsou však dosaženy pouze v případě, že dodržujete pravidelné termíny výměny. Pokud budete tyto intervaly přetahovat, olej nebude tak dobře chladit ani mazat, což bude mít za následek nižší životnost motoru nebo jeho částí.
Nejezděte často na rezervu
Hodně řidičů jede natankovat až tehdy, kdy opravdu musí. Kromě rizika, že zůstanete viset někde na místě, odkud budete muset pěšky pro palivo, hrozí také jiné problémy. Palivové čerpadlo bere benzín nebo naftu zespod nádrže. Na tom samém místě se však usazují všechny nečistoty a případně také nežádoucí kal. Z toho důvodu je lepší mít v nádrži více paliva, které bude následně odebíráno, než aby čerpadlo nasálo úplný zbytek, ve kterém budou nečistoty. Následně by mohlo dojít k jeho ucpání a poruše.
Neopírejte si vy, ani spolujezdec ruku o řadicí páku
Někteří řidiči mají ve zvyku opírat si během jízdy ruku o řadicí páku. Pokud však nechcete, aby se spojka a převodovka vašeho automobilu nadměrně opotřebovávaly, tento zlozvyk se ihned odnaučte. Při opření ruky o páku totiž dojde k malému zatížení, které se následně projeví na opotřebení dalších částí. Následně budete nuceni navštívit drahý servis, ale naprosto zbytečně.
Se spojkovým pedálem pracujte opatrně a ne zbytečně moc
Mnoho řidičů, zejména tedy ženy, používají spojku i tehdy, kdy by ji měly nechat odpočinout. Jedná se zejména o případy, kdy řidič čeká na semaforu, na křižovatce, nebo se jenom rozjíždí do kopce. V prvních dvou případech je lepší si vyřadit rychlost a nechat spojku puštěnou. Při rozjíždění do kopce je důležité, abyste použili ruční brzdu. Tento způsob výrazně ulehčí spojce, která se pak tolik neopotřebuje.