Německá automobilka BMW vyráběla v letech 2004 až 2015 vůbec svůj nespolehlivější motor. Jeho úspěch byl založen na jednoduchosti.
Každý automobilový výrobce má širokou nabídku jak vozidel, tak i motorizací. S postupným vývojem a modernizací se tyto motory mění. Některé jsou výkonnější, ale na druhou stranu mohou být také méně spolehlivé a méně vydrží. To však není případ pohonné jednotky od BMW, jež je na trhu už řadu let a svou pozornost si získala právě svou vysokou spolehlivostí. Velká spousta lidí tak při výběru vozidla sáhla právě po něm.
Dobrá volba z řad motorizací
Tento motor od bavorské značky je opravdu výjimečný a jen málo konkurentů se mu dokáže vyrovnat. Jedná se o řadový šestiválec BMW N52, jenž se ukázal jako jeden z nejspolehlivějších motorů vůbec.
BMW je často terčem kritiky kvůli vážným poruchám a následným drahým opravám. To se však týkalo především automobilů, které byly určeny pro zábavu a dobrý dojem. Kdo si však vybral právě motor N52, určitě toho nelitoval.
Motor N52 dělá dobré jméno BMW
V porovnání s ostatními modely ve světě není automobilka BMW řazena mezi ty, které mají nejspolehlivější vozy. I přes tento fakt šestiválec N52 překonal svou spolehlivostí například i známou Toyotu. Jeho výroba začala v roce 2004 a pokračovala další léta až do roku 2015.
Jednalo se o posledního zástupce atmosférické skupiny motorů od této německé automobilky. Následně BMW přešlo na přeplňované motory a ukončilo tak bezmála století výroby atmosférických motorů.
Klíčem k úspěchu byla jednoduchá konstrukce
V té době vyrábělo BMW také 2,5 a 3litrové pohonné jednotky s označením N51 SULEV nebo N53. Nejspolehlivější ze všech se však ukázal právě N52. To dokazuje i délka jeho výroby. Německý automobilový výrobce měl v nabídce i jiné, například 4 nebo 8válcové motory, u nichž však docházelo k vážným poruchám. Nejspolehlivější řadový šestiválec N52 sklízel zaslouženou chválu především díky jeho jednoduché konstrukci a méně dílům v porovnání s ostatními modely.