Dacia Duster je velkým zklamáním. Při testu NCAP nezískala ani jednu hvězdičku, je bezpečnější nechat se srazit, než sedět uvnitř

V testu NCAP se objevil nový Duster, který byl navrhnut v Rumunsku pro Jižní Ameriku. Test dopadl velice překvapivě a jeho výsledky překvapí mnoho lidí.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Latin NCAP
                   

Každé nové auto musí projít testem NCAP (New Car Assessment Programme). Vozy se testují pomocí crashtestů, což jsou nárazové zkoušky automobilů. Po dokončení crashtestu vydává organizace hodnocení vozů. Nejvyšší možné hodnocení je pět hvězdiček. V případě zvláštního přínosu pro bezpečnost uděluje též ocenění Euro NCAP Advanced. Tímto testem prošel i nový Duster, jež byl vyroben v Rumunsku pro Jižní Ameriku.

Dacia Duster bývá prodávána i jako Renault

V minulosti marketingoví specialisté značky Dacia rozhodli, že Duster se bude v různých zemích prodávat jako Renault. Toto rozhodnutí bylo z toho důvodu, že rumunský výrobce nemá na trzích jako je Rusko nebo Jižní Amerika dobrou pověst a v roce 1999 ho odkoupil Renault. Rusko nebo Jižní Amerika jsou sice vcelku vyspělé státy, ale nekráčí v čele automobilového vývoje. Bezpečnostní předpisy nejsou na těchto místech natolik přísné jako například v Evropě, Spojených státech nebo ve východní Asii.

iZdroj fotografie: Pixabay

Latin NCAP otestoval nový Duster

Právě z těchto testů vyšlo najevo, že nový Duster je velkým zklamáním. Testy provedla Latin NCAP, která hodnotí nové automobily v Latinské Americe a Karibiku. Organizace Latin NCAP otestovala Duster, jež byl navrhnut v Rumunsku pro Jižní Ameriku. Tato verze je standardně vybavena pouze dvojicí airbagů, úchyty Isofix a některými moderními asistenčními systémy pro řidiče. Výsledky testování nebyly vůbec dobré.

iZdroj fotografie: Pixabay

Test nedopadl dobře

Vůz po crashtestu získal 29,47 % za ochranu dospělých, 22,93 % za ochranu dětí, 50,79 % za ochranu chodců a 34,88 % za asistenční systémy. Jedná se o vcelku tragické výsledky. Šance na přežití vážné nehody s tímto vozem nejsou vysoké. Riziko zranění při dopravní nehodě je opravdu veliké jak pro dospělé, tak pro děti. Již tyto výsledky ukazují, že při nehodě s tímto autem by došlo s velikou pravděpodobností k velkému neštěstí.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Latin NCAP

Nejhorší zprávou na celém testování je to, že při čelním nárazu z vozu uniklo palivo. To se obyčejně u čelního nárazu aut nestává. Únik paliva přináší v posledních letech nevídané riziko vzplanutí. Při testování nárazu zboku došlo k převrhnutí Dusteru a jedná se o další neobvyklý jev. Latin NCAP dále upozornil na to, že při tomto nárazu došlo k neobvyklému zásahu do struktury vozidla.

Vozidlo Duster je pro Evropu jiné

Auto je očividně jinak postavené než Duster pro Evropu. Evropský Duster také neměl při crashtestech dobré výsledky. Před několika lety získal tři hvězdičky. Úroveň ochrany byla 71 % u dospělých a 66 % u dětí. Vzhledem k jeho nízké ceně se jedná o poměrně dobré výsledky. Mnoho lidí by si mohlo myslet, že v Dacii Duster s logem Renaultu najde bezpečí, ale bohužel tomu tak není.

Pro tuto francouzskou automobilku nejde o dobré výsledky a je to pro ně ostuda. Tato automobilka však zareagovala vcelku s nadhledem. Podle nich vůz splňuje všechna homologační pravidla a někdy nabízí víc, než musí. Lidé, kteří by si zakoupili Duster s logem Renaulta jen musí počítat s tím, že při nárazu ze strany se auto převrhne na bok a při čelním nárazu je veliké riziko vzplanutí.

Zdroj: ADAC, NCAP

Diskuze Vstoupit do diskuze
123 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články