Hyundai veřejnosti neukázal svůj plný potenciál. Nový i20 je ještě lepší, než se očekávalo

Hyundai si vybral pro představení svého nového vozu i20 Rally 2 rychlostní zkoušky Ypres Rally. Jeho debut dopadl nad očekávání.

i Zdroj fotografie: Hyundai
                   

Debut nového modelu i20 Rally 2 byl velmi úspěšný. Šéfové automobilky však naznačili, že se chystá ještě něco dalšího. Značka si pro premiéru nového vozu vybrala rychlostní zkoušky Ypres Rally. Tento závod, který je v kalendáři mistrovství světa poprvé, je však považován za extrémně náročný a závodníci se na rychlé trati nesmí dopustit žádné chyby. Jari Huttunen a Mikko Lukka se v této soutěži třídy WRC2 ukázali jako nejlepší.

Byl to těžký start

Finská dvojice si při svém prvním startu v novém voze připsala triumf. „Když debutujete a vyhrajete, je to vždycky dobré. Je pravda, že se vždycky snažím být seriózní a je těžké jen tak říct, co cítím. Požádal jsem jezdce, aby zejména první den byli v cíli etapy. V Ypres ještě nikdy nesoutěžili. Navíc je to úplně nové auto a oni měli i přes to velmi dobré výsledky,“ komentoval po soutěži v mistrovství světa Andrea Adamo, šéf týmu Hyundai. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

„My jsme tu však kvůli WRC2, takže jsme neměli předvádět výkony. Za volant jsme mohli posadit místního řidiče, který zná silnice jako své boty, ale byli jsme tu i z jiného důvodu, a to abychom získali zkušenosti. Měli jsme problémy s řízením, které se dříve nevyskytovaly. Nejsme tu však proto, abychom kouzlili. Nakonec jsme ve WRC2 vyhráli, a to je dobře. Pokud se mě ptáte, jestli jsem spokojený s tím, co jsem viděl, jak bych mohl být spokojený s něčím, co přišlo samo od sebe bez většího úsilí?“ dodal šéf týmu.

Lidský faktor selhal 

Adamo byl poněkud zklamaný, že protivník Oliver Solberg ze soutěže vypadl. Zatímco první havárie byla způsobena technickými problémy, druhá mohla být způsobena lidskou chybou. Přesto se protějšímu týmu podařilo vychytat nedostatky a může se s důvěrou připravovat na další závod. 

iZdroj fotografie: Pixabay

Solberg dostane další šanci startovat na Rally Acropolis. „Během roku jsme toho hodně testovali, ale nebylo to rally. Při testování vždy vše funguje, a když přijde start, závodníci selžou. Zdá se, že se komponenty někdy chovají jako lidé,“ zažertoval Adamo.

Zdroj: RallyNews, HyundaiPress

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články