Toyota pracuje na novém velkoobjemovém dieselovém motoru. Navzdory ochráncům přírody zachrání automobilový svět

I přes veškeré restrikce týkající se spalovacích motorů se Toyota dle nepotvrzené zprávy rozhodla vyvinout zcela nový vysokoobjemový diesel ve spojení s elektromotorem.

i Zdroj fotografie: Toyota
                   

Přes neustále se utahující smyčku restrikcí kolem krku spalovacích motorů (natož pak dieselů) se může na první pohled zdát, že si svět jako automobil budoucnosti umí představit už snad jen ten poháněný elektřinou. Ne u všech automobilek tak tomu ale je. Nejnovější zákulisní informace totiž dávají najevo, že alespoň japonská Toyota ještě nepověsila klasické pohonné ústrojí na hřebík. Pustila se do vývoje nového diesel spalujícího motoru, ba co víc, velkoobjemového.

Vývoj nových dieselových motorů upadá

Nutné je ale dodat i fakt, že takové dnes již de facto vymírající motory budou muset být pro splnění nejpřísnějších emisních limitů současných, ale i budoucích vybaveny hybridní technologií. Hybridem spojeným s dieselovým motorem už jednou zkusili prorazit Francouzi se svým Peugeotem 508. Nebo také sesterským Citroenem DS, kdy se skloubil dvoulitrový diesel o výkonu 120 kW a elektromotor.

iZdroj fotografie: Toyota

Společný výkon byl 147 kW, jednalo se vždy o auta s pohonem obou náprav s robotizovanou převodovkou. Mnoho úspěchu popravdě tento koncept nesklidil, ale mě osobně se spojení dieselu a elektromotoru zdálo zajímavé. Přece když chci co nejmenší spotřebu, z logiky věci bych měl s elektromotorem spojit právě dieselový agregát.

Vypadá to, že se Toyota pokusí o návrat kombinace diesel/hybrid

A jak se zdá, tento nápad neupadl v zapomnění. Toyota se ho v příštích letech pokusí vzkřísit ve spojení s velkoobjemovými diesely, které by se mohli poprvé objevit v následující reinkarnaci legendárního Land Cruiseru. Toyota se vždy řadila mezi světové lídry ve spojení hybrid/benzín a vypadá to, že se opět pokusí zaútočit na přední příčky i v kategorii hybrid/diesel, alespoň co se užitkových vozidel a velkých SUV týče.

iZdroj fotografie: Toyota

Tuto zprávu o obnovení zájmu automobilky o naftové agregátu podporuje i fakt, že do jejich Land Cruiseru přichází zbrusu nový dieselový motor s označením F33A-FTV o objemu 3,3 litru a výkonu 227 kW. Závěrem bych dodal, že zatím se jedná jen o nepotvrzené fámy. Jestli tento staronový nápad někdy spatří světlo světa, ukáže už jenom čas.

iZdroj fotografie: Toyota

Dle mého názoru se ale jedná o velmi zajímavý nápad, který by mohl prodloužit životnost dieselů na našich trzích. Spojení vysokého točivého momentu, relativně rozumné spotřeby a klasiky v podobě Land Cruiseru, nebo Tundry? Za mě jednoznačně ano, prosím! Co vy? Už byste raději přesedlali na auta pouze s pohonem na elektřinu, nebo byste chtěli životnost dieselů a benzínů co nejvíce prodloužit, hybridnímu řešení navzdory?

Zdroj: Toyota

Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články