Škoda končí s výrobou populárního modelu. Příčinou jsou nová nařízení Evropské unie

Nová nařízení o emisích dělají velké starosti mnoha automobilkám, a tak ukončují výrobu některých vozů. Evropská unie dělá vše proto, aby prosadila elektromobily.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Evropská unie tak silně lobuje za elektrická auta, že i největší automobilky musely ustoupit. V roce 2005 se Česká republika stala jednou z největších automobilových velmocí na Starém kontinentu. Kromě mladoboleslavské Škodovky byla zahájena výroba vozů Citroën C1, Peugeot 107 a Toyoty Aygo. O devět let později provedli výrobci sdružení v TPCA.

Městské automobily z TPCA

Všechna městská auta z dílny TPCA byla vytvořena Toyotou. Mluvíme o projektu TNGA ( Toyota New Global Architecture). Podstatou této platformy je modularita a zaměnitelnost částí, které se používají při konstrukci jednotlivých dílů. TNGA dosud vyráběla motory, hybridní pohony a převodovky. Tato malá městská auta budou muset nyní splňovat nová nařízení o emisích CO2.

iZdroj fotografie: Citroën

Zpátky ke Škodovce

Po vozech Aygo a C1 je Citigo dalším malým a levným autem. Bohužel ale není příliš populární. Zákazníci mnohem častěji volí C1. Škodovka se proto rozhodla nevydat nástupce vozu Citigo. Důvod je jednoduchý – nedává to ekonomický smysl. Náklady na automobil, které splňují všechny emisní normy, by byly příliš vysoké na to, aby se prodávaly za normální cenu.

iZdroj fotografie: Škoda

Škoda Citigo

Výroba malých městských škodovek byla zahájena v roce 2011 s tříválcovým motorem 1.0 MPI. V roce 2019 bylo dostupné už pouze s čistě elektrickým pohonem ve verzi Citigo iV. Nyní výroba těchto vozů končí a nákup nejmenší Škody už nebude možný.

iZdroj fotografie: Škoda

Emise dle Evropské unie

Dle nových předpisů nesmí nová vozidla vypustit do ovzduší více než 95 gramů CO2 na kilometr. To odpovídá spotřebě asi 4,1 l benzínu na 100 kilometrů a 3,6 l nafty. Toto nařízení trápí mnoho automobilek. Musí tedy automobily upravit tak, aby jejich emise byly co nejnižší, nejlépe žádné.

Zbývá jen poděkovat Bruselu. Politici si zřejmě neuvědomují, že tříválcové auto o váze 854 kg je pro životní prostředí menší zátěž, než například dvoutunový šestiválcový plug–in hybrid.

Zdroj: Škoda

Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články