Hranatý volant Tesly, který vyzkoušeli první majitelé, je extrémní katastrofou. Už ovšem není cesty zpět

Novináři zaměstnaní renomovanou americkou organizací Consumer Reports měli celý týden možnost testovat nový model S od Tesly.

i Zdroj fotografie: Tesla
                   

Novináři, kteří měli možnost vyzkoušet si nový model Tesly S, vydali svou recenzi. Tato zkušenost byla výjimečná především tím, že bateriový sedan byl vybaven hranatým volantem, což je detail, který na sebe upoutal největší pozornost. Soudě podle toho, co firma Consumer Reports zprostředkovala jako postřehy, je tato novinka charakterizována více nedostatky než ctnostmi a vytváří řadu nepříjemností. Kromě toho se proslýchá, že oválný volant nebude k dispozici ani jako volitelná výbava.

Zkouška nového modelu Tesla S nedopadla nejlépe

Po odzkoušení nového modelu Tesly S se objevil pouze jediný pozitivní přínos – hranatý volant na rozdíl od klasického nezakrývá přístrojovou desku. Poté už to však byla pouze samá negativa. Kvůli jeho pravým rohům někteří řidiči neviděli tlačítko sloužící k aktivaci základních funkcí multimediálního systému. Materiál, ze kterého je hranatý volant vyroben, je příliš kluzký, a tak vám při rychlých zatáčkách vypadne z rukou, což je zvláště nebezpečné při vysokých rychlostech. Navíc kvůli prodlouženému tvaru řidič doslova neví, co očekávat. 

iZdroj fotografie: Pixabay

Dokonce jedna z dam, které testovaly nový model Tesly S, uvedla, že obdélníkový volant byl příliš silný, takže jako takový absolutně nepasoval do ženských rukou. Řidiči si také stěžovali na bolest dlaní a jejich únavu, protože obvyklá oblast určená pro odpočinek nebyla k dispozici. Nepomohl ani Muskův proslulý autopilot, protože i když je systém aktivní, řidič musí neustále držet ruce na volantu.  

To však ještě není všechno

Další problém přichází také v podobě přepínačů. U modelu Tesla S jsou namísto páčky směrových světel nainstalována tlačítka na volantu. Jak se však volant otáčí, mnohdy řidiči tato tlačítka nechtěně zmáčknou, což vyvolává zmatek. Reportéři si tak stěžovali, že museli soustavně odvádět pozornost od silnice k volantu. Ostatní tlačítka jsou prý také citlivá a soustavně tak docházelo k četným nechtěným aktivacím různých funkcí, jako například zapnutí dálkových světel, mytí čelního skla a podobně, což může být velmi nebezpečné.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Závody, kde řidič jede velmi rychle, vyžadují velmi slušné pohyby volantu. Je tedy otázkou, jaká čeká budoucnost tohoto modelu S, a zda si lidé hranatý volant oblíbí. Zatím to však vypadá, že to bude běh na dlouhou trať.

Zdroj: TeslaMag

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články