Bývalý zaměstnanec v automobilovém průmyslu prozradil zajímavost z výroby sedanu Mercedes-Benz

Vše má svou nákladovou hodnotu a nejinak je tomu i u aut. Bývalý zaměstnanec prozradil zajímavost z výroby luxusního sedanu Mercedes-Benz třídy E E320.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Každá věc má svou nákladovou hodnotu a stejně tak je tomu i u aut. Jeden člověk, který strávil významnou část své pracovní kariéry v německém a poté v kanadském automobilovém průmyslu, umožnil náhled do procesu. Přestože si nepřeje, aby byla odhalena jeho identita, souhlasil, že poskytne pár zajímavých detailů ohledně výroby luxusního sedanu Mercedes-Benz třídy E E320. 

Závada na luxusním sedanu

V letech 2003 až 2005 dotyčný svěřenec pracoval v kanadském automobilovém průmyslu. Tehdy byla identifikována závada v několika stovkách kopií luxusního sedanu Mercedes-Benz třídy E E320. Během této doby se však tento vůz prodával v hodnotě 63 000 kanadských dolarů. To v přepočtu činí téměř 1 100 000 korun. Posléze se přišlo na to, že problém této řady vozidel spočíval v lambda sondě. Opravný zásah by zahrnoval výměnu sady elektroniky umístěné mezi ovládacím panelem a firewallem. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Problém sice byl relativně snadno řešitelný, ale bohužel pouze v případě, kdy ještě vozidlo stálo na výrobních linkách. Provedení nezbytných oprav na již dokončeném vozu nepřipadalo v úvahu, neboť to bylo extrémně obtížné. Místo, které bylo potřeba uvolnit, totiž bylo již nepřístupné, a to ať se manažeři snažili problém vyřešit jakkoliv. Když příslušná služba v Daimleru vypočítala náklady, které bylo potřeba zaplatit, aby se vrátilo těch pár stovek nových kopií do správného stavu, vyšlo jim, že nezbytná částka na jedno auto byla asi 150 000 korun. 

Prodejní cena byla o 150 000 korun nižší

Z centrály Daimleru tak přišlo do Kanady rozhodnutí, aby tamní výrobci odeslali (nová) poškozená vozidla k recyklaci a že dodávka druhé sady nových vozidel s označením Mercedes-Benz E320 začne velmi rychle. Zbývá tedy učinit závěr. V té době byla pořizovací cena luxusního sedanu segmentu E nižší o 150 000 korun z přepočtených 9 500 kanadských dolarů. A to včetně nákladů na dopravu.

iZdroj fotografie: Pixabay

Prodejní cena 63 000 kanadských dolarů (1 100 000 korun) také zahrnuje daň z přidané hodnoty a případně nějaké menší státní odvody nebo clo. Zisk automobilky za jeden automobil se ve výsledku kvůli tomuto incidentu snížil o několik procent. Pro představu průměrné zisky za jeden vyrobený vůz automobilky Škoda činí zhruba 4,9 % prodejní ceny. Automobilka Ford si přijde na přibližně 8,7 % a VW na 4 %.

Zdroj: AutoMag

Diskuze Vstoupit do diskuze
78 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články