Nebezpečné mlžení skel auta lze snadno eliminovat. Dva postupy, které za pár korun oba problémy vyřeší

Vlhkost je věčným problémem zejména na podzim a v zimě, kdy často prší a rosí se okna. Řešení může být velmi snadné, vyzkoušejte dva postupy, které vám mohou pomoci.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Jak už to tak bývá, v automobilu se drží vlhkost a dochází k nepříjemnému mlžení skel vozu. Tento problém nastává nejčastěji při dešti, ale naštěstí se s ním dá účinně bojovat. Někdo s tím bojuje pomocí otevřených oken, což však není v chladných dnech to pravé ořechové. Jiní zase ihned po nastartování pouští topení, aby se okna vyčistila. Existuje však i jiný a účinnější způsob, jak na tento problém vyzrát.

Lepidlo skla postupem času začne praskat

Problém se nejvíce týká vozů starších 5 let. Při výrobě automobilu se totiž skla lepí pomocí speciálního lepidla, které zároveň utěsní prostor mezi rámem a lepeným kusem skla. Tak jako všechno, i toto lepidlo má svou životnost a postupem vlivem změn teplot začne praskat. Následně se přes tyto praskliny dostává vlhkost dovnitř automobilu a způsobuje nepříjemné situace.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Tmel spolehlivě zabrání vniknutí vlhkosti

Výměna celého lepidla pod čelním sklem je možné řešení, avšak velmi drahé. Mnohem častěji se používá speciální tmel, který se nanese na popraskané původní lepidlo a pomůže mu plnit jeho funkci. Před jeho nanesením je však důležité povrch dobře odmastit, aby dokonale přilnul. Tmel totiž nepropustí ani vodu, ani vzduch, takže se přes něj za žádných okolností nedostane vlhkost, která by vám následně mlžila čelní sklo.

Gumové těsnění lze snadno vrátit do dobré kondice

Dalším místem, kudy se nejčastěji dostává vlhkost dovnitř automobilu, jsou gumová těsnění dveří. Ta totiž postupem času ztrácí svou pružnost a následně nedokážou zabránit vniknutí vlhkosti do kabiny vozu. V tomto případě nepomůže ani tmel, jako tomu bylo u skel.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Stačí však vzít horkou vodu, namočit do ní gumové těsnění a pak ho ještě při zpětné montáži nahřát fénem. Guma tak získá zpět svou pružnost a bude opět dokonale plnit svůj účel. Pro lepší účinek a ošetření můžete těsnění ještě natřít silikonovým olejem.

Jak řešíte vlhkost v automobilu vy?

Zdroj: MotorTrend

Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články