Alfa Romeo vytvoří obrovské luxusní SUV. Známe detaily prvního italského modelu, který zatopí konkurenci

Alfa Romeo patří k legendárním automobilkám majícím na kontě stovky sportovních úspěchů. Doba však přeje SUV a elektřině – a Alfa nemíní zůstat pozadu.

i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
                   

Kdo trochu sledujete příběh milánské automobilky s hadem ve znaku, dáte mi, myslím, za pravdu, že je to místy hodně velký adrenalin. A pokud ne vyloženě jízda na horské dráze, tak minimálně pobyt na houpačce. S tím, že obě amplitudy onoho pohybu jsou řádně intenzivní, nahoře jste téměř v oblacích, dole bychom použili ono notoricky známé přirovnání z jedné z písní Karla Kryla. O oněch „ústech“ v zemi. Nicméně vypadá to, že by se mohlo blýskat na lepší časy. Pojďme se na chvilku podívat do Itálie.

Alfa Romeo má tradici a početnou základnu fanoušků

Jedním z nejsilnějších momentů, které mě kdy v souvislosti s automobily (a Alfou speciálně) potkaly, bylo prohlášení koncernu Stellantis, jemuž Alfa Romeo (a Lancia a další značky) patří. A sice o tom, že ani jednu z těchto nepopiratelných legend nenechá padnout. Naopak, že se postará o jejich comeback a udělá z nich jedny z tahounů celé skupiny. Smělé plány, rozhodně. Speciálně v případě Lancie to bude, myslím, hodně práce i ve smyslu zařazení značky do celého portfolia.

iZdroj fotografie: Alfa Romeo

S Alfou to ale bude podle všeho násobně jednodušší. Její „Cuore sportivo“ neboli sportovní srdce je v myslích a srdcích fanoušků po celém světě poměrně silně zapsané. A její modely jsou dostatečně známé a pozitivně přijímané. I když Giulia by si, myslím, zasloužila větší prodejní úspěch, stejně jako Tonale. Ale třeba to všechno ještě přijde. Co je však téměř jisté, je to, že pro provoz dalších modelů Alfy Romeo nebudete už tak moc potřebovat benzín nebo naftu.

I sportovní legendy s elektrokabely v kufru

Zato budete potřebovat nabíječku. Ano, je to tak, Stellantis patří k nejsilnějším propagátorům elektrifikace (viz jejich elektrické dodávky Peugeot/Citroën) a nemíní s ní rozhodně polevit ani v případě italské klasiky. A ano, přiznám se, řadím se mezi „Alfisty“ a zvuk šestiválcového Bussa považuji za jednu z nejlepších symfonií na této planetě. Jestli budou všechny další Alfy jenom bzučet, budu sice v koutku duše nešťastný, ale současně šťastný, že vůbec nějaké Alfy jsou. Jako realista si totiž dovedu představit, co by se stalo nebýt Stellantisu.

iZdroj fotografie: Alfa Romeo

Nestalo by se totiž vůbec nic. Je dost dobře možné, že už by žádná Alfa nebyla, a tento článek by tak mohl maximálně opěvovat úspěchy Alfy Romeo 155 kdysi v DTM, nadčasovost všech 156 nebo půvabné tvary GTV. Namísto toho jsou ale na pořadu dne velké plány a zdá se, že zajištěná budoucnost. K nevíře. A jedním z důležitých hráčů v oné budoucnosti na pomyslném hřišti Alfy Romeo bude velké SUV, konkurující dnes například Mercedesu GLS, BMW iX nebo Porsche Cayenne.

Cuore Sportivo snad vydrží i ve velkém SUV

A i když bude čistě na elektřinu, pořád má slibovat maximální zážitek v duchu nejlepších tradic milánské automobilky. Jak podle agentury Reuters řekl generální ředitel značky Jean-Philippe Imparato, budoucí velké SUV značky se bude vyvíjet ve Spojených státech, ovšem nejen s ohledem na americký trh. A produkce má začít v roce 2027. Navíc je dost dobře možné, že nepůjde o klasickou „almaru na kolech“. Ale přes svoji velikost získá nepřehlédnutelný sportovní feeling, podobný, jaký má třeba Stelvio nebo Tonale. Nechme se překvapit.

Co říkáte na elektrickou budoucnost (nejen) Stellantisu?

Zdroj: Reuters
Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články