Alfa Romeo vyrobí na rozloučenou poslední benzínový supersport. Bude jejich velké finále Ferrari pro chudé?

Automobilka s hadem ve znaku by měla od roku 2027 vyrábět pouze elektromobily. Na rozloučenou s benzínovou érou vyrobí úchvatný supersport s motorem z Giulie Quadrifoglio!

i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Že budoucnost Alfy Romeo bude od roku 2027 pouze elektrická, je už známý fakt. Si, tifosi, nezbývá, než se s tím smířit. Chápeme, že byste nejraději vzali vlajky s logem milované automobilky a šli demonstrovat do parlamentu, popřípadě „obnovili tradice“ a předhodili všechny „elettro-fanatico“ lvům do arény, jak to dělali vaši předkové za časů císaře Nera. Ostatně, pár arén ještě po Itálii stojí, nebyl by asi takový problém to zařídit a domluvit. Ale žerty stranou, možná to nebude tak horké.

Alfa Romeo elektrizující, nikoli elektrická

V té souvislosti se ale nemůžeme vyhnout otázce, která Alfa bude ta poslední a „pravá“. Tedy benzínová (nebo naftová), věrná svojí staleté tradici, stovkám vítězství po všech závodních drahách světa a s miliony fandů a příznivců, jejichž srdce tepe v rytmu Cuore sportivo. Stokrát s dechberoucím designem, stokrát s revolučními technickými řešeními, stokrát milovaná jako nová a proklínaná jako poruchová. Vždy vášnivá, plná emocí, nezapomenutelná. Elektrizující, nikoli elektrická.

iZdroj fotografie: Alfa Romeo

Protože elektrickou Alfu, tedy jen a pouze elektrickou Alfu chce koncern Stellantis vyrábět od roku 2027. Osobně jsem popravdě zvědav, jak budou vypadat prodejní čísla na konci fiskálního roku 2027, ale to už nechám účetním Stellantisu. Vaše volba, vaše účty. Alfisti si budou v garážích šlechtit svoje benzínové 156ky nebo Giulie, kdo měl to štěstí a má třeba 156GTA nebo Giulii Quadrifoglio, může si každý večer odříkat děkovnou modlitbu k Alfa bohu. Protože na těch autech už nikdy neprodělá.

Fenomenální sedan s fenomenálním motorem

A právě nejvýkonnější poslední Alfa, úžasná Giulia Quadrifoglio s přeplňovaným šestiválcem 2,9 litru/510koní/600Nm by se měla stát dárcem orgánů a propůjčit svůj motorový poklad poslednímu benzínovému sportovnímu modelu od Alfy Romeo. A ten motor je skutečně fenomenální a není divu, jaké logo má na krytu hlavy válců – tohle by totiž Hyundai nebo KIA opravdu, ale opravdu nevyrobili (při vší úctě ke sportovní „N“ divizi Hyundai). Tedy poslední supersport Alfa? Vypadá to tak.

iZdroj fotografie: Alfa Romeo

Už samotný sedan s tímto motorem je malinko šílený (0-100km/h za 3,9 a maximální rychlost 307km/h). A to je prosím pětimístný „cestovní vůz“ s plnou komfortní výbavou. Napadá mne jedna historická analogie: Mercedes W124 500E. S motorem Porsche. To byl také „cestovní sedan“, který uměl prohnat supersporty své doby. Dost dobře si tedy nedovedu přestavit, co tento motor dokáže v lehkém, dvoumístném supersportu s dokonalou aerodynamikou. Nebo vlastně dokážu.

Supersport s Quadrifoglio motorem bude zjevením

A i když naše zdroje blízké továrně hovoří o „takřka sériovém motoru Giulie Quadrifoglio“, určitě nebude nijak težké jej poladit například někam k 600 koním. To by popravdě nebylo úplně špatné číslo, na necelý třílitr. O tvary se nebojím, s tím u Alfy nebude problém. Ani o odbyt, pokud to bude limitovaná série „poslední benzínové Alfy“, prodá se dřív, než se vyrobí. Můžeme se tedy začít těšit, bonitní alfisti pak mohou část svého konta zablokovat již nyní. Odměna bude sladká. Labutí píseň? Ne tak docela. V nouzi tady máme pořád ty arény a lvy. Arrivederci i grazie, Alfa!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Jak to vidíte vy? Bude Alfa Romeo na elektřinu ještě ta „pravá“ Alfa?

Zdroj: Alfa Romeo
Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články