Americké muzeum nabízí Felicii z roku 1960. Cena vás překvapí

                   

Škoda Felicia byla příjemným osvěžením východního automobilového průmyslu. A vnímali ji tak i na druhé straně železné opony. Sportovní vůz Škoda Felicia byl zábavný a skvěle vypadal. Prodával se nejen v Československu, ale i v západní Evropě, ve Velké Británii a dokonce i ve Spojených státech a v Kanadě. Do USA jich doputovalo pár desítek kusů a jde tak o velkou vzácnost.

iZdroj fotografie:

Škoda Felicia byla příjemným osvěžením východního automobilového průmyslu. A vnímali ji tak i na druhé straně železné opony. Sportovní vůz Škoda Felicia byl zábavný a skvěle vypadal. Prodával se nejen v Československu, ale i v západní Evropě, ve Velké Británii a dokonce i ve Spojených státech a v Kanadě. Do USA jich doputovalo pár desítek kusů a jde tak o velkou vzácnost.

Škoda, která je dnes součástí koncernu říše Volkswagen přitom patří mezi vůbec nejstarší stále fungující značky aut. V roce 1894 byla založena jako značka jízdních kol dvěma inženýři, kteří se jmenovali Laurin a Klement. V roce 1898 představili svůj první motocykl a v roce 1905 se vytasili s prvním významným autem, šlo o typ A. Ve dvacátých letech minulého století převal podnik pánů Laurina a Klementa průmyslový konglomerát Škoda, založený Emilem Škodou. Škoda se tak ve 30. letech stala významným výrobcem automobilů a úspěchy slavila s modely jako Favorit, Populár a Rapid.


Mohlo by vás zajímat: 3 zábavné kabriolety, které seženete i za 100 000 Kč

Škoda se po druhé světové válce k výrobě Favoritu vrátila, jen ho nazvala prostě jako model 1101, protože dostal čtyřválcový motor OHV. Lidový automobil, Spartak 440 měl čtyři válce a 40 koní a přišel v roce 1954, model 445 dostal motor o objemu 1,201cc a nejnadupanější verze s dvojitým karburátorem se jmenovala 450. Když Škoda v roce 1959 nahradila svá modelová čísla jmény, 450 se stala Felicií. Styl čelního skla a opulentních ploutví dokazoval neodolatelný vliv amerického designu, a to i v zemi, kde vládli pevnou rukou marxisté.

Čtyřválcová Felicia má motor o objemu 1 089 ccm se dvěma karburátory Jikov a 53 koní při 5 000 ot/min. Byla vybavena čtyřstupňovou manuální převodovkou a jezdila na zcela nezávislém zavěšení, s vinutými pružinami místo listového pera. Všechny čtyři brzdy byly bubnové. Cena Felicie byla v USA stanovena na 1 995 USD, nebo na 2 150 USD s volitelnou střechou z laminátu.


Mohlo by vás zajímat: Jak přihlásit veterána?

Felicia se vyráběla ož do roku 1963 a vzniklo necelých 15 000 kusů. Na americkém kontinentu se jich prodala asi stovka, jednu z nich vlastnil například hokejista Maurice „Rocket“ Richard, kapitán týmu Montreal Canadiens. Byl prvním hráčem, který v NHL nastřílel 50 gólů v 50 zápasech a právě po něm je pojmenována trofej pro nejlepšího střelce NHL v základní části.

Nabízený kousek je vystavený v Muzeu Automobilů v americkém Orlandu a může být váš za „pouhých“ 29 995 dolarů. Tedy necelých 700 000 korun. Auto pochází z roku 1960 a prošlo kompletní renovací.

Škoda, která je dnes součástí koncernu říše Volkswagen přitom patří mezi vůbec nejstarší stále fungující značky aut. V roce 1894 byla založena jako značka jízdních kol dvěma inženýři, kteří se jmenovali Laurin a Klement. V roce 1898 představili svůj první motocykl a v roce 1905 se vytasili s prvním významným autem, šlo o typ A. Ve dvacátých letech minulého století převal podnik pánů Laurina a Klementa průmyslový konglomerát Škoda, založený Emilem Škodou. Škoda se tak ve 30. letech stala významným výrobcem automobilů a úspěchy slavila s modely jako Favorit, Populár a Rapid.

iZdroj fotografie:

Škoda Felicia byla příjemným osvěžením východního automobilového průmyslu. A vnímali ji tak i na druhé straně železné opony. Sportovní vůz Škoda Felicia byl zábavný a skvěle vypadal. Prodával se nejen v Československu, ale i v západní Evropě, ve Velké Británii a dokonce i ve Spojených státech a v Kanadě. Do USA jich doputovalo pár desítek kusů a jde tak o velkou vzácnost.

Škoda, která je dnes součástí koncernu říše Volkswagen přitom patří mezi vůbec nejstarší stále fungující značky aut. V roce 1894 byla založena jako značka jízdních kol dvěma inženýři, kteří se jmenovali Laurin a Klement. V roce 1898 představili svůj první motocykl a v roce 1905 se vytasili s prvním významným autem, šlo o typ A. Ve dvacátých letech minulého století převal podnik pánů Laurina a Klementa průmyslový konglomerát Škoda, založený Emilem Škodou. Škoda se tak ve 30. letech stala významným výrobcem automobilů a úspěchy slavila s modely jako Favorit, Populár a Rapid.


Mohlo by vás zajímat: 3 zábavné kabriolety, které seženete i za 100 000 Kč

Škoda se po druhé světové válce k výrobě Favoritu vrátila, jen ho nazvala prostě jako model 1101, protože dostal čtyřválcový motor OHV. Lidový automobil, Spartak 440 měl čtyři válce a 40 koní a přišel v roce 1954, model 445 dostal motor o objemu 1,201cc a nejnadupanější verze s dvojitým karburátorem se jmenovala 450. Když Škoda v roce 1959 nahradila svá modelová čísla jmény, 450 se stala Felicií. Styl čelního skla a opulentních ploutví dokazoval neodolatelný vliv amerického designu, a to i v zemi, kde vládli pevnou rukou marxisté.

Čtyřválcová Felicia má motor o objemu 1 089 ccm se dvěma karburátory Jikov a 53 koní při 5 000 ot/min. Byla vybavena čtyřstupňovou manuální převodovkou a jezdila na zcela nezávislém zavěšení, s vinutými pružinami místo listového pera. Všechny čtyři brzdy byly bubnové. Cena Felicie byla v USA stanovena na 1 995 USD, nebo na 2 150 USD s volitelnou střechou z laminátu.


Mohlo by vás zajímat: Jak přihlásit veterána?

Felicia se vyráběla ož do roku 1963 a vzniklo necelých 15 000 kusů. Na americkém kontinentu se jich prodala asi stovka, jednu z nich vlastnil například hokejista Maurice „Rocket“ Richard, kapitán týmu Montreal Canadiens. Byl prvním hráčem, který v NHL nastřílel 50 gólů v 50 zápasech a právě po něm je pojmenována trofej pro nejlepšího střelce NHL v základní části.

Nabízený kousek je vystavený v Muzeu Automobilů v americkém Orlandu a může být váš za „pouhých“ 29 995 dolarů. Tedy necelých 700 000 korun. Auto pochází z roku 1960 a prošlo kompletní renovací.


Mohlo by vás zajímat: 3 zábavné kabriolety, které seženete i za 100 000 Kč

Škoda se po druhé světové válce k výrobě Favoritu vrátila, jen ho nazvala prostě jako model 1101, protože dostal čtyřválcový motor OHV. Lidový automobil, Spartak 440 měl čtyři válce a 40 koní a přišel v roce 1954, model 445 dostal motor o objemu 1,201cc a nejnadupanější verze s dvojitým karburátorem se jmenovala 450. Když Škoda v roce 1959 nahradila svá modelová čísla jmény, 450 se stala Felicií. Styl čelního skla a opulentních ploutví dokazoval neodolatelný vliv amerického designu, a to i v zemi, kde vládli pevnou rukou marxisté.

iZdroj fotografie:

Škoda Felicia byla příjemným osvěžením východního automobilového průmyslu. A vnímali ji tak i na druhé straně železné opony. Sportovní vůz Škoda Felicia byl zábavný a skvěle vypadal. Prodával se nejen v Československu, ale i v západní Evropě, ve Velké Británii a dokonce i ve Spojených státech a v Kanadě. Do USA jich doputovalo pár desítek kusů a jde tak o velkou vzácnost.

Škoda, která je dnes součástí koncernu říše Volkswagen přitom patří mezi vůbec nejstarší stále fungující značky aut. V roce 1894 byla založena jako značka jízdních kol dvěma inženýři, kteří se jmenovali Laurin a Klement. V roce 1898 představili svůj první motocykl a v roce 1905 se vytasili s prvním významným autem, šlo o typ A. Ve dvacátých letech minulého století převal podnik pánů Laurina a Klementa průmyslový konglomerát Škoda, založený Emilem Škodou. Škoda se tak ve 30. letech stala významným výrobcem automobilů a úspěchy slavila s modely jako Favorit, Populár a Rapid.


Mohlo by vás zajímat: 3 zábavné kabriolety, které seženete i za 100 000 Kč

Škoda se po druhé světové válce k výrobě Favoritu vrátila, jen ho nazvala prostě jako model 1101, protože dostal čtyřválcový motor OHV. Lidový automobil, Spartak 440 měl čtyři válce a 40 koní a přišel v roce 1954, model 445 dostal motor o objemu 1,201cc a nejnadupanější verze s dvojitým karburátorem se jmenovala 450. Když Škoda v roce 1959 nahradila svá modelová čísla jmény, 450 se stala Felicií. Styl čelního skla a opulentních ploutví dokazoval neodolatelný vliv amerického designu, a to i v zemi, kde vládli pevnou rukou marxisté.

Čtyřválcová Felicia má motor o objemu 1 089 ccm se dvěma karburátory Jikov a 53 koní při 5 000 ot/min. Byla vybavena čtyřstupňovou manuální převodovkou a jezdila na zcela nezávislém zavěšení, s vinutými pružinami místo listového pera. Všechny čtyři brzdy byly bubnové. Cena Felicie byla v USA stanovena na 1 995 USD, nebo na 2 150 USD s volitelnou střechou z laminátu.


Mohlo by vás zajímat: Jak přihlásit veterána?

Felicia se vyráběla ož do roku 1963 a vzniklo necelých 15 000 kusů. Na americkém kontinentu se jich prodala asi stovka, jednu z nich vlastnil například hokejista Maurice „Rocket“ Richard, kapitán týmu Montreal Canadiens. Byl prvním hráčem, který v NHL nastřílel 50 gólů v 50 zápasech a právě po něm je pojmenována trofej pro nejlepšího střelce NHL v základní části.

Nabízený kousek je vystavený v Muzeu Automobilů v americkém Orlandu a může být váš za „pouhých“ 29 995 dolarů. Tedy necelých 700 000 korun. Auto pochází z roku 1960 a prošlo kompletní renovací.

Čtyřválcová Felicia má motor o objemu 1 089 ccm se dvěma karburátory Jikov a 53 koní při 5 000 ot/min. Byla vybavena čtyřstupňovou manuální převodovkou a jezdila na zcela nezávislém zavěšení, s vinutými pružinami místo listového pera. Všechny čtyři brzdy byly bubnové. Cena Felicie byla v USA stanovena na 1 995 USD, nebo na 2 150 USD s volitelnou střechou z laminátu.

iZdroj fotografie:

Škoda Felicia byla příjemným osvěžením východního automobilového průmyslu. A vnímali ji tak i na druhé straně železné opony. Sportovní vůz Škoda Felicia byl zábavný a skvěle vypadal. Prodával se nejen v Československu, ale i v západní Evropě, ve Velké Británii a dokonce i ve Spojených státech a v Kanadě. Do USA jich doputovalo pár desítek kusů a jde tak o velkou vzácnost.

Škoda, která je dnes součástí koncernu říše Volkswagen přitom patří mezi vůbec nejstarší stále fungující značky aut. V roce 1894 byla založena jako značka jízdních kol dvěma inženýři, kteří se jmenovali Laurin a Klement. V roce 1898 představili svůj první motocykl a v roce 1905 se vytasili s prvním významným autem, šlo o typ A. Ve dvacátých letech minulého století převal podnik pánů Laurina a Klementa průmyslový konglomerát Škoda, založený Emilem Škodou. Škoda se tak ve 30. letech stala významným výrobcem automobilů a úspěchy slavila s modely jako Favorit, Populár a Rapid.


Mohlo by vás zajímat: 3 zábavné kabriolety, které seženete i za 100 000 Kč

Škoda se po druhé světové válce k výrobě Favoritu vrátila, jen ho nazvala prostě jako model 1101, protože dostal čtyřválcový motor OHV. Lidový automobil, Spartak 440 měl čtyři válce a 40 koní a přišel v roce 1954, model 445 dostal motor o objemu 1,201cc a nejnadupanější verze s dvojitým karburátorem se jmenovala 450. Když Škoda v roce 1959 nahradila svá modelová čísla jmény, 450 se stala Felicií. Styl čelního skla a opulentních ploutví dokazoval neodolatelný vliv amerického designu, a to i v zemi, kde vládli pevnou rukou marxisté.

Čtyřválcová Felicia má motor o objemu 1 089 ccm se dvěma karburátory Jikov a 53 koní při 5 000 ot/min. Byla vybavena čtyřstupňovou manuální převodovkou a jezdila na zcela nezávislém zavěšení, s vinutými pružinami místo listového pera. Všechny čtyři brzdy byly bubnové. Cena Felicie byla v USA stanovena na 1 995 USD, nebo na 2 150 USD s volitelnou střechou z laminátu.


Mohlo by vás zajímat: Jak přihlásit veterána?

Felicia se vyráběla ož do roku 1963 a vzniklo necelých 15 000 kusů. Na americkém kontinentu se jich prodala asi stovka, jednu z nich vlastnil například hokejista Maurice „Rocket“ Richard, kapitán týmu Montreal Canadiens. Byl prvním hráčem, který v NHL nastřílel 50 gólů v 50 zápasech a právě po něm je pojmenována trofej pro nejlepšího střelce NHL v základní části.

Nabízený kousek je vystavený v Muzeu Automobilů v americkém Orlandu a může být váš za „pouhých“ 29 995 dolarů. Tedy necelých 700 000 korun. Auto pochází z roku 1960 a prošlo kompletní renovací.


Mohlo by vás zajímat: Jak přihlásit veterána?

Felicia se vyráběla ož do roku 1963 a vzniklo necelých 15 000 kusů. Na americkém kontinentu se jich prodala asi stovka, jednu z nich vlastnil například hokejista Maurice „Rocket“ Richard, kapitán týmu Montreal Canadiens. Byl prvním hráčem, který v NHL nastřílel 50 gólů v 50 zápasech a právě po něm je pojmenována trofej pro nejlepšího střelce NHL v základní části.

Nabízený kousek je vystavený v Muzeu Automobilů v americkém Orlandu a může být váš za „pouhých“ 29 995 dolarů. Tedy necelých 700 000 korun. Auto pochází z roku 1960 a prošlo kompletní renovací.

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články