Robustně působící SUV Audi A4 Sportsback bylo veřejnosti poprvé představeno loni na autosalonu v Ženevě. Tehdy se ale jednalo o konvenční vůz s běžným benzinovým motorem. Německá automobilka ovšem pokračuje v trendu, který nastavila svými předchozími modely, a tak se i Q4 Sportsback dočká ekologického elektromotoru. A také několika designových úprav, které elektromobil odliší od jeho sourozenců.
Platforma MEB
Q4 Sportsback bude pohánět takzvaná platforma MEB, kterou společně sdílí jednotlivé značky koncernu Volkswagen, Audi pochopitelně nevyjímaje. Platforma MEB má baterii, v tomto případě s kapacitou 82 kWh, umístěnou pod sedadly, a proto se hodí právě pro SUV, nebo třeba dodávky a další vozy se zvýšeným podvozkem. Díky této platformě si může Audi dovolit stlačit cenu níže, než byste u elektrického auta téhle značky čekali. Začínat by měla někde na úrovni 1,7 milionů korun.
Zajímavý dojezd i výkon
Elektromobily stále ještě trpí několika typickými bolístkami. Zejména relativně krátkým dojezdem na jedno nabití. Audi Q4 Sportsback patří v tomto ohledu mezi vytrvalce, bez dobíjení by měl být schopen překonat přibližně 500 kilometrů. Ani další ukazatele výkonu nejsou k zahození. S maximální rychlostí 180 km/h a zrychlením z nuly na sto za šest vteřin jde o auto, které se v konkurenci ostatních elektromobilů rozhodně neztratí.
Design prototypu
Vnější lak představeného prototypu Q4 Sportback je nalakovaný novou kinetickou šedou barvou s lehkým kovově třpytivým efektem a slabým nazelenalým kontrastem při pohledu z určitých úhlů. Podvozek je natřený tmavě šedou barvou, aby měl vůz opticky větší váhu a šířku. Aerodynamicky tvarovaná karoserie působí elegantně, a díky nově vyvinutému spoileru také sportovně. Právě spoiler by měl elektrickou variantu Q4 Sportback na první pohled odlišovat od aut s benzinovými a naftovými motory, těm totiž chybí.