Vozidlo bylo dříve celkem luxusní záležitostí s pořádně silným motorem už z výroby. Dnes je však mnohem oblíbenější mezi nadšenci, co na něm realizují přestavby.
Jedná se o Audi S4 B5, která nabízela nejenom luxusně vybavený interiér, ale také dostatek prostoru i pro větší rodinu, a zároveň měl skvělé jízdní vlastnosti. Ke konci 90. let ze sériové výroby moc takových aut nebylo, a dokonce i dnes je motorizace přinejmenším zajímavá. Vždyť z 0 na 100 km / h to Audi S4 B5 zvládalo za 5,7 sekundy, čímž se ve své době řadilo mezi „blesky“, s nimiž mohla jiná osobní auta jen těžko rovnat.
Původní parametry motoru byly znásobeny
Z výrobních linek sjížděla Audi S4 B5 s turbem přeplňovaným motorem o objemu 2,7 litrů o výkonu 265 koní (tj. 194,9 kW) a točivém momentu 400 Nm. I díky tomu zvládalo auto zrychlení z nuly na stovku pod 6 sekund a mohlo dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. Ale není to málo? Tým nadšenců, co za přestavbou stojí, má jasnou odpověď.
Automobil byl proto osazen mnohem výkonnější jednotkou, která dosahuje síly až 1 500 koní, což je v přepočtu asi 1 103 kW. Takže pořádné monstrum. Pro srovnání uveďme třeba Škodu Octavii RS z roku 2000, u níž motor dosahoval výkonu 132 kW. Bohužel však neznámé přesné specifikace nového agregátu přestavěné Audi S4 B5, nicméně z 0 na 100 km / h to teď téměř jistě zvládne do 3 vteřin.
Jak si vozidlo vede v praxi ukazuje video, kde jej prohání po uzavřené silnici. Vidět je nejenom při sólo jízdě, ale také v porovnání s jiným autem, které za ním dost zaostává. A protože jde o něco výjimečného, nechybí ani světelné efekty v podobě šlehajících plamenů.