Audi se chce zúčastnit Rally Dakar 2022 s elektrickým autem. Chce uspět v poušti, kde není elektřina

                   

Audi je na chvíli mimo rallyový svět a zaměřuje se na jiné motoristické sporty, ale v tomto druhu závodění mají dlouhou historii. Člen koncernu Volkswagen má dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, počínaje vojenskými vozidly. V roce 1981 způsobila technologie Audi quattro revoluci ve sportu.

Díky stálému pohonu všech kol, ale s uzávěrkou diferenciálu, která rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu, se toto řešení ukázalo být konkurenční výhodou. Dnes jsou všechna soutěžní auta vybavena pohonem všech kol, bez ohledu na to, kdo je vyrábí.

iAudi Quattro v roce 1982 / Zdroj fotografie: Wikimedia

V posledních několika letech se Audi zaměřuje i na jiné motoristické sporty, jako je Formule E. „Formule E provází fázi transformace v Audi,“ říká Markus Duesmann, předseda představenstva. „Dnes již není elektromobilita u čtyř kruhů snem budoucnosti, ale současnosti.“

Společnost si v této soutěži také vede dobře. Jeden z jeho týmů byl nejúspěšnější se 43 umístěními na stupních vítězů, z toho 12 vítězstvími. Na druhou stranu se společnost chtěla vrátit ke svým kořenům a dát svým technikům náročnější výzvy. Výměna jeho účasti ve Formuli E za rallye Dakar v roce 2022 dává velký smysl (do té doby se stále účastní Formule E).

iZdroj fotografie: Audi

„Chceme i v budoucnu pokračovat v předvádění sloganu značky„ Vorsprung durch Technik “v mezinárodním motoristickém sportu nejvyšší úrovně a vyvíjet inovativní technologie pro naše silniční vozy. Nejtěžší rally na světě je pro toto perfektní. “ řekl Duesmann.

iZdroj fotografie: Audi

Audi se chce prosadit s elektrickým vozem, ale rallye Dakar obvykle vede tam, kde nejsou nejen nabíjecí stanice, ale vůbec žádná elektřina. Původně rally začala v Paříži, projížděla Evropou, proplula přes Středozemní moře (na trajektu) a poté protínala nejvzdálenější části saharské Afriky a skončila v senegalském Dakaru. V roce 2008 musela být rally z bezpečnostních důvodů zrušena a v následujících letech přesunuta na stejně vzdálenou trasu v Jižní Americe. Minulý rok se konala v Saúdské Arábii, také na místech, která jsou téměř doslova uprostřed ničeho.

iZdroj fotografie: Audi

Audi chce testovat svá elektrická vozidla co nejvíce, jak je to jen možné, proto se chce účastnit náročného závodu se sériovým hybridem. Stejně jako u EV jsou kola poháněna pouze elektromotory, které získávají energii pouze z akumulátoru. Jediným rozdílem od EV v tomto případě je, že bude mít prodlužovač dojezdu poháněný účinným spalovacím motorem Audi TFSI.

„Cílem je  v následujících letec trvale zlepšovat výkon elektrického hnacího ústrojí a kapacitu baterií.“ Zkušenosti získané v tomto procesu by pak měly být začleněny do dalšího vývoje budoucích elektrifikovaných výrobních modelů. “ uvedla společnost v tiskové zprávě.

iZdroj fotografie: Audi

Přestože se nejedná o skutečné EV (což by bylo při současné technologii baterií nemožné), tým využije své zkušenosti s testováním komponent EV v těchto náročných podmínkách a použije to, co se naučí, na budoucí vozy Audi a ostatní modely koncernu Volkswagen.

Někteří fandové značky Audi mohou být zklamaní, ale je třeba mít na paměti, že to bude poprvé, co někdo na rally Dakar vyzkouší jakýkoli alternativní pohon. Vzhledem k minulým zkušenostem s přidáváním elektřiny k závodění je společnost pravděpodobné, že se to Audi povede. V roce 2012 dosáhli s hybridem prvního vítězství na 24 hodin LeMans a vozidlo zůstalo neporažené třikrát za sebou.

iZdroj fotografie: Audi

Vstup na Dakar by neměl být považován za totální ústup od ostatních motoristických sportů a jejich cílem je posunout elektrifikaci také jinde.

„Kromě toho pro nás v mezinárodním motoristickém sportu hodnotíme další možná pole působnosti,“ říká Julius Seebach, výkonný ředitel společnosti Audi Sport GmbH. „Přitom máme na paměti přání našich zákazníků stejně jako budoucí strategii společnosti, která je jasně zaměřena na elektrifikaci a uhlíkově neutrální mobilitu.“ Proto se intenzivně připravujeme na vstup do nové kategorie sportovních prototypů LMDh s vrcholnými závody, Daytona 24 hodin a 24 hodin Le Mans. Nejdůležitější zprávou pro naše fanoušky je, že motoristický sport bude i nadále hrát u Audi důležitou roli. “ 

iZdroj fotografie: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články