Auta s bezklíčovým zapalováním se kradou snáze než auta s klíčem

                   

Specialisté z ADAC (největší motoristický klub v Německu) nedávno vydali specializovanou studii o krádeži automobilů s bezklíčovým odemykáním a zapalováním u nejoblíbenějších značek automobilů. Výsledky jsou poměrně alarmující.

Důvodem testů byly časté zprávy v médiích o krádežích do všech druhů vozidel s bezklíčovým zapalováním. Na konci loňského léta bylo v samotném německém regionu Offenbach Hanau odcizeno 80 bezklíčových automobilů. O několik dní později bylo ukradeno 30 automobilů značky Mazda, což výrobce oficiálně potvrdil.

Studie švýcarské technické univerzity, provedená v roce 2011, rovněž dokazuje, že zloději jsou schopni otevřít bezklíčová auta za pouhých několik sekund.

Aby němečtí inženýři zjistili, jak to funguje, použili ne příliš komplikované zařízení – bezdrátový opakovač signálu, kterým snadno otevřeli a nastartovali více než 30 modelů automobilů.

iZdroj obrázku: Pixabay

Experti ADAC nyní ve svém výzkumu zacházejí ještě dále. Zjistili, že lupiči si mohli snadno objednat a koupit z internetu systém pro otevírání a spouštění automobilů bez klíče. Cena takového zařízení se u různých značek obchoduje za ceny od 15 000 do 35 000 eur.

Co je to za zázrak, který dokáže přelstít systémy ochrany drahých automobilů všech značek, do nichž se kromě milionů eur investuje i úsilí stovek inženýrů z automobilového průmyslu?

Jednoduše, je to opakovač signálu, který prodlužuje bezdrátový dosah a spojení mezi automobilem a klíčem. Zatímco tedy nešťastný majitel odpočívá doma nebo pije espreso v kavárně mezitím mu někdo vesele odjíždí jeho autem.

iZdroj obrázku: Pxfuel

Majitelé odcizených vozů s bezklíčovým zapalováním by se mohli stát dokonce dvojnásobnými oběťmi, varuje ADAC. Pokud policie najde ukradené auto, nemusí najít ani stopy cizího vniknutí, ani důkazy o tom, že vozidlo bylo ukradeno. V takovém případě hrozí majiteli automobilu podezření nebo dokonce obvinění z manipulace za účelem pojistného podvodu.

Odborníci z německého automobilového klubu vyzývají výrobce automobilů, aby systematicky dbali na ochranu elektronického systému automobilu, jak je tomu v IT průmyslu. ADAC navrhuje, aby to provedla nezávislá instituce, jako je Federální služba pro bezpečnost informací.

Majitelé vozidel se mohou chránit také sami – zabalením ovladače automobilu do hliníkové fólie nebo jeho uložením do plechové krabice, například od sladkostí!

Diskuze Vstoupit do diskuze
69 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články