Luxus jako v privátním letadle, motor V8 a komfort jachty. Namísto konceptu Audi A8 Avantissimo šla do výroby Q7

Automobilky občas vytvoří koncept, který poslouží jako základ sériového vozu. Na některé koncepty se ale nakonec zapomene. Příkladem je i toto Audi A8 Avantissimo.

i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
Dalších 26 fotografií
Dalších 26 fotografií
                   

Podle některých lidí je velká škoda, že některé koncepty, které automobilky vytvořily, se nikdy nedostaly do výroby. Většinou tyto návrhy slouží pro základ sériového vozu. Koncept vozu s názvem Audi A8 Avantissimo vznikl před 20 lety a byl představen na Frankfurt Motor Show. Nikdy se však nedostal do výroby, což je podle některých lidí velká škoda. Naštěstí jsou o něm zachovány informace a fotografie.

Údaje o konceptu Audi A8 Avantissimo

I přesto, že někteří lidé by si toto auto jistě koupili, tato možnost neexistuje. Mohou si však alespoň přečíst základní informace o něm, když už se v něm nemohou projet. Toto auto bylo dlouhé něco málo přes 5 metrů. Jeho šířka činila přibližně 1,91 metru a výška 1,43 metru.

iZdroj fotografie: Audi

Podle těchto rozměrů lze poznat, že vozidlo bylo opravdu velké. Toto kombi dostalo také speciální ráfky a motor V8. V této době (rok 2001) mělo toto Audi design, který nebyl obvyklý. Působilo totiž jako z budoucnosti.

Silný výkon a skvěle navržená střecha

Motor Audi A8 V8 přeplňovaný dvěma turby měl zdvihový objem 4,2 litru. Výkon činil 316 kW a točivý moment 600 Nm. Podvozek vozu byl hliníkový a našlo se zde i vzduchové odpružení a pohon všech kol. Auto mělo šestistupňovou automatickou převodovku a řadící pádla pod volantem. Celá konstrukce Avantissima byla také vyrobena z hliníku. To zajišťovalo vynikající tuhost a sníženou hmotnost. Vozidlo bylo navrženo se složitou skleněnou střechou s panely obsahujícími fotovoltaické prvky.

iZdroj fotografie: Audi

Všechna uložená solární energie byla poté při vypnutém motoru použita k větrání kabiny, čímž se šetřilo drahé palivo. Dveře od kufru byly skleněné a otevíraly se dálkovým ovládáním. Pod nimi byla schována elektrická zásuvka, jež nabízela dalších 70 litrů prostoru navíc. Všichni lidé, kteří si rádi v autě na chvíli lehnou, by jistě ocenili sklopné sedačky, jež byly srovnatelné se sedadlem v letadle. Bylo možno nastavit i výšku loketních opěrek pro každého cestujícího.

Výborně řešené prostory ve vozidle

Jestliže znáte ty pocity, kdy do kufru zdlouhavě nakládáte zavazadla nebo nemáte dost místa, s tímto autem by se vám to nestalo. Audi Avantissimo mělo podélně posuvnou podlahu zavazadlového prostoru. V zadní části se nacházela výsuvná deska až na délku 46 cm. V případě, že byste chtěli využít celý prostor kufru, šlo posunout podlahu dopředu o 75 cm. Tyto funkce bylo možné opět ovládat přes dálkové ovládání. Skvěle vyřešené prostory ve vozidle mělo Audi zvládnuté na jedničku.

Před 20 lety také Audi představilo první zavedení ovládání MMI (Multi Media Interface). To znamená, že veškeré hlavní funkce jste si mohli zvolit přímo stisknutím tlačítka. Pomocí velkého otočného přepínače a tlačítek kolem něj jste si mohli projít nabídku a vybírat si. Díky tomuto systému lze ovládat řadu zařízení a funkcí vozu.

Jak se vám líbí tento koncept od Audi, který se nikdy nedostal do výroby?

Všechny koncepty od Audi, které nikdy nespatřily světlo světa

Zdroj: Motor1, Audi, HeritageCars

Galerie

Dalších 26 fotografií
Dalších 26 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články