Pravděpodobně každý řidič věnoval pozornost skutečnosti, že povrch zbrusu nových pneumatik je doslova posetý obrovským množstvím gumových štětin. K čemu vlastně jsou? Jak se často stává, lidé, kteří neznají skutečnou odpověď na otázku, nabízejí různé a někdy velmi zábavné důvody. Ve skutečnosti je vše mnohem jednodušší a zajímavější.
Někteří věří, že tyto gumové výčnělky pomáhají určit trvanlivost pneumatiky: jakmile po jízdě zmizí, je nutné pneumatiku vyměnit. Jiní si jsou jisti, že se jedná o ukazatel úrovně kvality.
Další teoretici se domnívají, že gumové trny pomáhají kolu zlepšit trakci na povrchu vozovky. Obecně existuje mnoho verzí s různým stupněm věrohodnosti. Většina z nich nemá nic společného s realitou.
Je ironií, že tyto trny ve skutečnosti nemají žádnou funkci, jsou prostě úplně k ničemu. Nečekané, že? Vznikají samovolně při výrobě pneumatik a zejména během procesu vulkanizace.
A protože tyto štětinky k ničemu neslouží, ani nejsou nebezpečné, nikdo nevěnuje čas a energii jejich odstranění. Velmi brzy zmizí samy. Mimochodem, lze předpokládat, že přítomnost takových výčnělků na nové pneumatice je skutečně známkou vysoké kvality.
Protože pokud jsou na pneumatice tyto bodlinky, znamená to, že během výroby v materiálu nezůstal absolutně žádný vzduch. Jedině tak může vzniknout opravdu kvalitní obutí pro vaše auto.