Když si vyhlédneme auto, podíváme se i na to, kolik má najeto. A v tu chvíli se často zhrozíme a takové auto nechceme. Právě stav tachometru mnohdy rozhoduje o tom, zda si auto, které se nám líbí, vezmeme, nebo ne. Podle odborníků bychom se však vyššího nájezdu rozhodně bát neměli. Proč?
Auto to zvládne
Nutno říci, že mnoho ojetin skutečně nemá problém sloužit i dlouho po tom, co je s vyšším kilometrovým nájezdem koupíme. Motorizace, hlavně potom ty naftové, to bez problémů vydrží. Odolnost a možnost vysokých nájezdů však umí nabídnout i některé benzinové motorizace. Pravidelně vycházejí různé žebříčky spolehlivosti aut a porovnání těch motorizací, která zvládnou i vyšší nájezd. Řadu z nich jsme pro vás také publikovali.
Nájezd je běžný
Jít do bazaru a kupovat deset let staré auto jednoduše znamená, že musíte očekávat, že jeho nájezd se bude minimálně pohybovat v rozmezí 100 – 150 tisíc najetých kilometrů. Když toto číslo vydělíte počtem let, zjistíte, že se s ním ročně najelo kolem deseti až patnácti tisíc kilometrů, což je zcela běžný stav u řady lidí. Sice hodnota na tachometru vypadá vysoká, ale ukazuje na to, že auto bylo běžně používáno.
Rizikem může být spíše pravý opak. Staré auto, které má velmi malý nájezd. Prodejce se vám jistě bude snažit vnutit historky o důchodci, o druhém voze v rodině a další. Vám by však menší nájezd měl být podezřelý.
Víte, co očekávat
Při koupi vozu s vyšším kilometrovým nájezdem, který je uveden i na tachometru, už tak nějak víte, co máte očekávat. Jak z hlediska toho, co má za sebou, co má před sebou a co může nastat. Stále je to lepší situace, než auto se stočeným tachometrem. Jeho hodnota vás sice těší, ale realita je taková, že můžete jezdit možná ve voze, které mělo reálně ještě vyšší stav počtu najetých kilometrů, než to které jste odmítli. A najednou budete překvapeni, jak je možné že se při nižším nájezdu objevují závady, které měly nastat až později.
Zaujme vás cena
Jelikož auta s vyšším kilometrovým nájezdem mnoho lidí odmítá, jdou prodejci s jejich cenou dolů. A to je dobrá zpráva pro vás, jelikož je možné takové auto pořídit celkem výhodně. Ušetřit lze i tolik, že zaplatíte případné nezbytné opravy a stále budete v plusu. I to může být důvod, proč se aut s vyšším kilometrovým nájezdem zase až tak nebát.
Má hotový potřebný servis
Jsou určité servisní intervaly, které je třeba provést například po ujetí 100 tisíc kilometrů. Pokud má auto po této hodnotě, je to dobrá volba. Příkladem jsou třeba rozvody, které tak udělal předchozí majitel na své náklady. Vy s nimi nemáte ani starosti, ani výdaje. A podobných věcí může být i více.
Větší jistota, že před vámi prodejce nic netají
Ten, co se rozhodne stočit tachometr, se může snažit zamaskovat i jiné věci. Naopak u toho, kdo prodává vůz s nájezdem jaký u vozu je, a doloží ho třeba i servisní knížkou, patrně nemá potřebu cokoliv tajit a řekne vám o voze všem, co chcete vědět. Jak to dobré, tak i případná negativa.