Čerpací stanice Benzina se pomalu stávají minulostí. Na totemech a střechách teď bude viset jiný nápis.
Všiml si toho asi každý, kdo jezdí po českých silnicích. Skupina ORLEN začala s přeznačkováním čerpacích stanic. Nyní je plán na implementaci značky ORLEN na trh téměř dokončen. Do konce tohoto roku bude pod touto značkou fungovat téměř 90 % stanic, které jsou nyní provozovány pod značkou Benzina. ORLEN také plánuje další rozvoj svých aktivit v České republice.
Z Benziny se stávají čerpací stanice ORLEN. Podle plánu
U nás již nyní disponuje největší sítí čerpacích stanic a je také lídrem v oblasti alternativních paliv. Proces rebrandingu začal v roce 2019, nyní vstupuje do své závěrečné fáze. V druhé polovině letošního roku se připravuje změna logotypů na zhruba 300 stanicích, což bude znamenat, že do konce roku bude ORLEN fungovat pod společnou značkou na 370 ze 436 čerpacích stanic v České republice.
„Vnímáme rozdílné pozice značky ORLEN na jednotlivých trzích. Například na Slovensku a v Maďarsku, kde naše působení není tak dlouhé, dávalo z obchodního i marketingového hlediska smysl celou síť přejmenovat rychle. V Česku jsme ale vzhledem k historii a velikosti zdejší sítě šli postupnými kroky. Nyní již nazrála doba k akceleraci a dokončení celého procesu,“ konstatoval Zbigniew Leszczyński, člen představenstva skupiny ORLEN Unipetrol zodpovědný za maloobchodní aktivity.
„Rebranding na českém trhu je součástí mezinárodní unifikace sítě ORLEN, do které patří více než tři tisíce našich čerpacích stanic v šesti evropských zemích,“ prohlásil také Zbigniew Leszczyński. „Český trh je na tuto změnu připraven a značka ORLEN je české veřejnosti již dostatečně známá a zákazníky akceptovaná,“ doplnil Leszczyński.
Pro zákazníky se moc nemění, rozšiřování sortimentu je příjemné
ORLEN poskytuje tradiční paliva, ale také se aktivně angažuje v oblasti alternativních paliv, jako jsou elektromobily a vodíkové vozy. Skupina již nyní nabízí vodíkové stanice v Praze-Barrandově a Litvínově, stejně jako elektronabíječky na 61 stanicích. Plánuje také instalaci rychlonabíječek na hlavních tranzitních tazích v České republice. Zároveň se soustředí na nepalivový prodej prostřednictvím míst ORLEN Stop Cafe, která pokrývají více než 80 % české sítě. Skupina plánuje další rozvoj tohoto formátu.