Odborníci našli motory, které mají největší apetit na motorový olej. Mezi motory Volkswagen jsou v této vybrané společnosti přeplňované motory o objemu 1,8 a 2,0 litru, které patří do řady EA888.
Určitě stojí za zmínku druhá generace těchto agregátů, které se vyráběly od roku 2008. I motory třetí generace se vyznačují vysokou spotřebou oleje.
Pozornost v této disciplíně si zaslouží také třílitrové benzínové motory Audi ve tvaru písmene V s indexem EA837, vyráběné v období 2008–2017. Podle odborníků se na stěnách válců často objevují rýhy v důsledku lokálního přehřívání pístů. Zaznamenáno bylo také koksování kroužků těsnění přívodu oleje.
Motory BMW patřící do této společnosti se ekonomickou spotřebou oleje rovněž nemohou chlubit. Takové motory byly do německých vozů montovány od roku 2000. Tento problém je více pozorován u řad s indexem N45 a N46. Potíží v tomto případě bylo opotřebení těsnění dříku ventilu v případě nájezdů od 80 tisíc km. Nadměrně opotřebované bylo i vedení ventilů.
Toyota má řadu 1,8litrových benzinových jednotek 1ZZ-FE vyráběných od roku 1998. Problém v tomto případě byl špatný odtok a koksování prstence kvůli malé vůli mezi drážkami pístu.
Problémy se spotřebou oleje byly pozorovány také u dvoulitrových motorů automobilů Hyundai-Kia, které jsou součástí řady G4KA / G4KD.