Kdo má na to, aby si koupil drahé auto, má dost peněz, aby ho zaplatil ještě jednou. Přímo automobilce, a po malých částkách.
Řidič osobního automobilu je jedním z nejvíce ohrožených druhů, pokud jde o placení. Firmy, instituce či vlády ždímají řidiče, co to jde. Je velmi snadné zavést další poplatek. Zvýšit daně. Zdražit dálniční známku. A řidič dokola a dokola sahá do peněženky. Pro automobilky to platí také. I výrobci aut chtějí co nejvíce peněz. Ty loudí ze zákazníků například prostřednictvím drahých příplatkových výbav a paketů.
Platit za to, co už člověk v autě zaplatil? To je paradox BMW
Není to tak dávno, co BMW přišlo s myšlenkou odemykání prvků výbavy auta při uhrazení předplatného. Řidič má v autě například vyhřívané sedačky, ale ty nefungují. Když řidič zaplatí, věc začne na předplacenou dobu fungovat. Koncept se u kritiků nesetkal s velkým pochopením. A asi ani u zákazníků ne. Šlo o to, že zákazník, majitel auta, mohl aktivovat některé prvky výbavy pouze po zaplacení.
Úhrada platby umožnila řidičům aktivaci vyhřívaných sedadel v jejich automobilech. Jako příklad – pokud jel člověk ve starém BMW 5 s vyhříváním sedaček, prostě zmáčkl tlačítko a pustil si pod zadek teplo. U moderního vozu stejné značky bez předplatného zůstalo jeho pozadí v chladu. I když systém vyhřívání v autě reálně byl. Tato služba byla poprvé oznámena před několika lety jako způsob, jak poskytnout zákazníkům flexibilitu v tom, jak platí za funkce svých vozidel.
Původně mohli zákazníci využívat předplatné služby k aktivaci různých funkcí svých vozidel, když to potřebovali, a zrušit platbu, když už danou funkci nepotřebovali. Měli to být schopni udělat na dálku, bez nutnosti návštěvy servisu. Tato služba však narazila na kritiku, když BMW začalo zavádět předplatné za vyhřívaná sedadla, která byla již nainstalována v továrně. To vyvolalo nespokojenost mezi zákazníky, kteří považovali za nespravedlivé platit za aktivaci funkce, kterou již měli ve svém vozidle.
Řidiči nechtějí platit, není divu. Ale i tak, proč to nezkusit, že?
V nedávném rozhovoru s členem představenstva BMW pro prodej a marketing pro magazín Autocar zaznělo, že společnost nyní opouští tuto předplatnou službu a zaměřuje se na softwarové služby. BMW si snad uvědomuje, že zákazníci očekávají, že určité technologie budou standardní součástí výbavy vozidla a nechtějí platit za aktivaci již nainstalovaných hardwarových funkcí. Na podzim a v zimě tak budou moct majitelé BMW zapínat vyhřívaní svých sedaček bez ohledu na to, jestli mají, nebo nemají zaplaceno předplatné.