Svět se mění a automobilky s ním, včetně těch tradičních. BMW bude do několika let vyloženě elektrické.
Pokud bylo do této doby BMW synonymem pohonu zadních kol a řadových šestiválců, budoucnost bude jiná. Příští roky se bude BMW prezentovat jako automobilka, která jde dopředu díky elektrickému pohonu. Každý, komu záleží na životním prostředí, jistě uvítá informace z výroční konference německé automobilky. Nikdo nechce dýchat škodlivé emise a z výroční zprávy vyplývá, že automobilka hlavně v Evropě znatelně snížila emise CO2 vozového parku. BMW podlehlo elektrifikaci a chystá nové modely elektromobilů.
V Mnichově zahájili s novými modely elektrickou ofenzivu
Podle předběžných údajů klesly emise evropského vozového parku v EU v roce 2022 na 105 g CO2 na km. To znamená, že skupina BMW Group výrazně přesáhla cílovou hodnotu 127,5 g CO2/km pro svůj vozový park. A to samozřejmě není konec, další snížení je očekávané v tomto roce. Jak je dále uvedeno v oficiálních materiálech značky, „po letošním uvedení nového BMW řady 5 a čistě elektrického BMW i5 bude mít BMW Group čistě elektrický model prakticky ve všech hlavních segmentech své nabídky.“
A to samozřejmě není vše. Aktuální nabídka elektrických aut bude doplněna koncem roku o elektrické BMW iX2. Možná šokující pro konzervativní příznivce značky bude příští rok, kdy bude mít premiéru vůbec první čistě elektrické BMW řady 5 Touring. Ve své době puristé nelibě nesli to, že BMW zapudilo atmosférické šestiválce a vsadilo na přeplňování, toto je krok mimo spalovací motory. O úspěchu rozhodne trh a ukáže čas. Zjevné však je, že podíl čistě elektrických modelů v nadcházejících letech bude u BMW narůstat.
Do dvou let tady bude flotila nových, čistě elektrických aut
„S nabídkou přibližně desítky čistě elektrických modelů BMW Group očekává v nadcházejících letech strmý růst: v roce 2024 bude mít nejméně každý pátý nový vůz společnosti čistě elektrický pohon.“ Poměr elektromobilů vůči spalovacím autům pak v dalších letech bude narůstat. V roce 2025 už by měl být každý čtvrtý dodaný vůz elektrický a o rok později zhruba každý třetí.
Podle interních prognóz by automobilka měla dostáhnout 50% podílu elektrických aut ve výrobě ještě před rokem 2030. Konceptu dynamické elektrifikace říká BMW ve svých prohlášeních NEUE KLASSE, start konceptu bude podpořen uvedením nejméně šesti ryze elektrických modelů na trh během následujících dvou let. Nová doba vyžaduje nové postupy – a také nové továrny.
BMW už teď připravuje výrobu nových modelů NEUE KLASSE v nové továrně v maďarském Debrecínu. Tady se budou vyrábět výhradně modely z této nové generace vozů BMW. V roce 2026 má zahájit výrobu přes sto let starý závod v Mnichově. Ten bude pro toto modernizován a upraven. O rok později nastartuje produkci továrna v Mexiku. Jako první se v rámci vozů NEUE KLASSE představí modely v zásadních prodejních segmentech. Má jít o jedno SAV a sedan z kategorie současného BMW řady 3.