Nové modely BMW budou mít opravdu velké ledvinky. Může to být překvapení, ale první návrh vozu s velkými ledvinkami vznikl již v 90. letech.
Pro všechny vozy BMW je charakteristická mřížka chladiče, která je už po dlouhá léta ve tvaru ledvinek. Postupem času se měnila jejich velikost i tvar, nyní budou mít nové vozy výrazné velké ledvinky. Lidé jim začali přezdívat bobří zuby. Zastánci BMW ale tvrdí, že tyto automobily mají opravdu charakter a vypadají skvěle.
Bobří zuby nejsou nové
Takto velké ledvinky nejsou ale úplně novým nápadem. Již v devadesátých letech se tato myšlenka zrodila v myslích japonských designerů. Joji Nagashima vedl v té době tým designerů pro BMW, který je zodpovědný za modely E36 a Z4 Roadster. Nápad na velkou mřížku chladiče se zrodil už v roce 1996.
Návrh z roku 1996
V roce 1996 navrhl Joji Nagashima velmi zajímavý prototyp BMW ZBF 7er. Právě tento vůz byl první, který měl velkou mřížku chladiče. Vypadal velmi podobně jako dnešní „bobří zuby“. Tento návrh byl radou přijat, ale nikdy nebyl představen širokému publiku. Vyrobil se pouze prototyp, ale na výrobní linku se automobil nikdy nedostal.
Návrh z roku 2001
Začátkem roku 2001 byl započat prodej modelové řady 7 E65. Za jeho vzhled byl zodpovědný americký designer Chris Bangle. Ledvinky byly větší než ty, které navrhl Joji Nagashima v roce 1996. Chris Bangle byl vedoucím designu v BMW. Má na svědomí celé modelové řady, například Z4 ale i SUV X3, X5 a X6.
Je tedy jasné, že výrazné velké ledvinky nejsou pro BMW nic nového. Je dobré dodat, že Japonci předběhli dobu, ale se svým nápadem přišli v době, kdy na to nikdo nebyl připraven. Usoudili, že na tak velké změny je asi ještě brzo. Po představení nového BMW řady 4 se lidé domnívali, že jde o prototyp a finální podoba vozu bude jiná. Nakonec tomu tak ale není. Velké ledvinky na nových vozech BMW zůstanou.
Líbí se vám velké ledvinky na nových modelech BMW?