Silné pouto mezi otcem a synem se projeví tehdy, kdy seniora čeká poslední cesta na úřad. Promítnutí společných chvil s BMW spolehlivě vžene do očí slzy i vám. Mimořádné video.
Automobilka BMW je na poli filmové publicity svých výrobků mimořádně aktivní. Možná dokonce nejaktivnější, dnes již kultovní série krátkých filmů BMW Film pod názvem s s Clivem Ovenem za volantem (pokaždé jiného modelu) znamenala v době svého uvedení malou revoluci. Přední režiséři, skvělá výprava a jako bonus např. Madonna na zadním sedadle M5 řady E39. Režie? Guy Ritchie, její tehdejší manžel. Famózní klip a famózní závěr. A BMW nepolevuje: důkazem je právě toto nejnovější video. Pojďme se na něj podívat společně.
Zdánlivě obyčejné reklamní video s výrazným přesahem
Co je na něm možná nejpozoruhodnější, je jeho nesmírný přesah do roviny mezilidských vztahů, kdy se současně současně dotkne poměrně citlivého tématu: dobrovolného odevzdání řidičského průkazu starším mužem, který po diskusi se synem usoudí, že opravdu nastal čas. Téma aktuální kdekoli na světě má speciálně v Německu (a vůbec v rozvinutách zemích) speciální význam. Společnost stárne, věk aktivního života se prodlužuje a mnoho řidičů a řidiček vlastní řidičské oprávnění, jakkoli jim síly rychle ubývají.
Časovaná bomba? Přesně tohle zaznělo v diskusi německé televize od jednoho experta. Tím spíš je obdivuhodná odvaha, s jakou BMW přistoupilo právě k tomuto videu. Mohlo se vyhnout všem citlivým tématům, mohlo ukázat nový model, rozjásané nové majitele, úžasnou světlou budoucnost, děkujeme, nashledanou u nás v showroomu. Takových reklam je, jak se říká, „12 do tuctu”. BMW se tomuto klišé vyhnula. A stvořila dílo, které myslím vstoupí do dějin reklamní komunikace.
Poslední cesta s řidičským průkazem na úřad
Film vypráví příběh 85letého Roberta, který si uvědomí, že je čas navždy se vzdát řidičského průkazu. Emoce s tím spojené se dotýkají nejen jeho, ale i jeho syna Christophera, který ho doprovází na příslušný úřad. Totálně odosobněná úřednice se žvýkačkou v ústech bude myslím povědomá i nám, Čechům. Zpáteční cesta v Christopherově plně elektrickém BMW i4 se stává zajímavou projekcí, ve které se prolíná minulost a přítomnost.
A ve které se obrací role: byl to právě Robert, který kdysi půjčil volant rodinného BMW řady 5 E18 tehdy malému Christopherovi. Vidíme „flashbacky” různých modelů mnichovské značky, které oba provázely na rodinných cestách. Aby se nakonec oba dostali k „bodu dnes”. Sedíce přitom v hypermoderní i4, a Robert pokývne na to, že se nechá odvézt zpátky. Jestli vás přesně u tohoto záběru ke konci filmu nezaštípou oči, potom bych se zamyslel nad tvrdostí srdečního svalu.
Hrdina z videa bude možná inspirovat hrdiny z reálného života
Celý klip zastřešuje proměna sloganu BMW, kdy z Freude am Fahren”, neboli „Radosti z jízdy” se stane „Freude forever”, neboli přátelé navždy. Copywriteři, kameramani a trikový specialisté kreativní a reklamní agentury Jung van Matt, která pro BMW celý spot vyráběla, zaslouží absolutorium. Film v plné délce doprovází 30sekundová kompilace a 15sekundová upoutávka, které pokryjí všechny relevantní kanály sociálních médií odpovídajícím videoobsahem.
Film, který je možné zhlédnout na sociálních sítích BMW pod heslem „Joy Forever“, ukazuje na hřejivých scénách, jak se sdílená zkušenost individuální mobility stává dominantní součástí rodinného příběhu. Značka sází na autentické vyprávění příběhů s příbuznými. A možná sází i na to, že přístup filmových hrdinů bude inspirovat hrdiny reálné. A sníží se počet nehod, způsobených seniory. Jak to vidíte vy? Měly by se zpřísnit prohlídky a pustit za volant opravdu jen ty, kdož na řízení stačí? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!