Podomácku sestrojený válečný stroj ukázal mocné schopnosti: Peugeot, vzor 307 CCC, kupé-kabrio-kulomet

Mimořádné situace si žádají mimořádná řešení. Pokud vás někdo napadne, uděláte si malé „Bojové Vozidlo Peugeot“ i z kabrioletu 307 CCC. S nečekaně dobrým výsledkem.

i Zdroj fotografie: S vědomím Evgeniy Maloletka
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

O lecčems můžu pochybovat, spoustu toho ještě nevím, ale jedno vím, naprosto, naprosto spolehlivě. Tohle je přestavba Peugeotu, která jeho tvůrce ve Francii nikdy, ale opravdu nikdy nenapadla. Možná tak kreslíře šílených komiksů. Odstrojit staré, ne příliš záživné francouzské kupé-kabriolet, navíc s volantem vpravo a opřít na sklopenou střechu „dvojnožku“ s kulometem vyžaduje opravdu extrémně kreativního ducha, nebo naopak extrémní nouzi. Případně obojí dohromady. To se na to pojďme podívat.

Účel světí prostředky, bereme cokoli. I kabriolet

A je asi vcelku pochopitelné, že podobná přestavba vznikla a také našla uplatnění na Ukrajině, v roce 2022. Tedy v evropské zemi, která je vystavena bezprecedentní okupaci z ruské strany. Kde jinde by někoho napadlo vzít typického zástupce „CC“ kategorie a doplnit ono „kupé-kabrio“ na „kupé-kabrio-kulomet“ (CCC). A boční dveře, stejně jako blatníky věnovat nejbližšímu servisu Peugeot, případně rovnou sběrným surovinám. A dopředu pro jistotu (a eventuelní nutnost prorazit případné překážky) navařit rám, který vypadá jako z bedny přebytečných topenářských armatur z Kovomatu.

iZdroj fotografie: Peugeot

Pravdou je, že celé to nakonec vypadá tak šíleně, že kreativci ve filmových studiích nebo designéři počítačových her musí jednoznačně zbystřit, pokud se k nim tedy naše jediná fotografie dostane. V dnešním, digitálně propojeném světě o tom ale asi nemůže být pochyby. Další díly Call of Duty? Návrat Mad Maxe 2055? Nebo nejnovější GTA, kde by zrovna takovýto exponát v garáži mohl vzniknout. Protože, pokud máte starý Peugeot, jeden kulomet a potřebujete vozit tři chlapy, z nichž jeden to může účinně „kosit“ i za jízdy, jinak než ten ukrajinský exemplář to nakonec stejně vypadat nemůže.

Splývavá záď se docela hodí

V tiskové zprávě není zmínka o typu kulometu, s ohledem na mix zbraní původně z Ruska/původně z Ukrajiny/ukořistěných po ruské okupační armádě/dodané jako podpora Ukrajiny se dá „natrefit“ téměř na cokoli. Zajímavostí je, že kulomet se opírá o uzavřenou střechu, zadní okno tedy muselo jít pryč a zadní sedačky pochopitelně také, střelec pak sedí „na kufru“ auta. Nemůže se asi jednat o „gaučové“ svezení, jaké nabízel originál před tímto „tuningem do BVP“, na druhou stranu účinnost nemusí být špatná.

iZdroj fotografie: Peugeot

A to ani za jízdy. Originál, vyráběný Peugeotem mezi roky 2005 a 2008 patřil k vyznavačům klidné jízdy, karoserie kupé-kabrioletu ostatně ani nic jiného neumožňovala. Benzínový dvoulitr o 140 koních nebo podobně výkonný HDi vznětový motor ostatně vybízely ke „kochání“ víc, než k čemukoli jinému. A jak bylo auto jako celek pohledné zepředu, tak speciálně záď mu trochu ubírala na eleganci, svými splývavými a mírně barokními tvary. U Peugeotu kupodivu, vzpomeňme na superelegantní 306 Cabrio.

V tomto případ však záď, coby podpora střelce, plní úkoly na 1000%. A je úplně jedno, jestli je splývavá nebo ne, na splývavé se nakonec bude možná lépe sedět. Když se teď zamýšlím nad všemi těmito aspekty, přijde mi 307 CC jako nečekaně dobrý kandidát na přestavbu do „BVP – Bojového Vozidla Peugeot“. A nedivil bych se nabídce Peugeotu na odkup, pokud se vozidlo dožije konce války. V jejich továrním muzeu v Sochaux by myslím zaujímalo čestnou pozici. Protože boj za svobodu je nutno vést všemi možnými prostředky. I kabrioletem Peugeot.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Na jak dlouho ještě odhadujete válku na Ukrajině?

Zdroj: TopGear
Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články