Britové budou postupně odstraňovat retardéry. Škodí stejně jako diesely!

                   

Kompletní odstranění do roku 2040, možná ještě dřív

Velká Británie se zabývá novou koncepcí pro plynulost silničního prostoru, která má velký vliv na dopad životního prostředí. Moderní dopravní politika se ubírá novým směrem a možná se po zvoru Britů dočkáme také revoluce v podobě odstranění zcela zbytečných, uměle vytvořených hrbolů na silnici i u nás!

Při přiblížení se svým vozem k instalovanému zpomalovacímu retardéru musíme automaticky přibrzdit a přeřadit na nízký převodový systém. Po pomalém přejetí musíme zase přidat plyn a postupně zařadit na běžně používaný stupeň v dané oblasti. Tento proces má sice tížený efekt, tedy zpomalit na nejnižší možnou rychlost, ale zvyšuje emise škodlivých látek, které jsou vypouštěny do ovzduší. Přitom jsou retardéry umístěny v obydlených oblastech měst, kde se snaží naopak se škodlivými emisemi bojovat.

Vyšší koncentrace škodlivých látek v centrech měst  

Podle britského průzkumu, pořádaného dobrovolníky, vydaného u tuzemského autoklubu ÚAMK bylo zjištěno, že v místech, kde jsou na silnicích instalovány zpomalující retardéry, je díky snižování rychlosti a následnému rozjíždění aut a motocyklů vyšší koncentrace škodlivých látek, emisí a CO2 o 47% v porovnání na stejném úseku bez tohoto bezpečnostního zařízení.

Třebaže jsou zpomalovací retardéry instalovány pro ochranu a bezpečí místních obyvatel, zejména pak malých dětí, ve skutečnosti se s jejich instalací zvyšuje riziko zdravotních problémů, zvýšení civilizačních chorob a zvýšení emisí jedovatých oxidů dusíků v místech, kde se radnice měst snaží o jejich minimalizaci.

Velká Británie zruší retardéry a dá přednost plynulosti dopravy

Nová politika pro Velkou Británii mluví o celkovém odstranění všech retardérů na svém území a to do roku 2040. Mimo toto opatření se bude zabývat alternativním způsobem, jak řidiče přimět ke snížení rychlosti na místech, kde je potřeba zvýšené pozornosti řidičů, například u základních škol, školek a v hustě obydlených oblastech nebo na pěších zónách. Z koncepce vyplývá, že bude upřednostněn princip bezpečné plynulé dopravy.

Chtěli byste toto rozhodnutí vidět i v České Republice?

Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články