V mnoha případech se dá problém vozu minimálně odhadnout na základě pachu, který se z vozu line, pokud ho člověk umí správně přiřadit.
Odér auta je výborným ukazatelem jeho případných poruch, nebo minimálně způsobem nasměrování, kam se podívat důkladněji. Pokud uvnitř vylijete kávu nebo často kouříte, je přítomnost zápachu jasná. Jenže pokud jde o něco jiného a zdroj není patrný, je to důvod se podrobně podívat na všechny součásti, zda se někde neděje něco, co může řidiče v budoucnu velmi nemile překvapit v ten nejhorší moment.
Zkažená vejce, případně plíseň
Sirný zápach zkažených vajec ukazuje na problém s katalyzátorem, obvykle vstřikování, ze kterého zůstává nespálené palivo a výpary nemají kam odejít. To může skončit i tím, že prostě nenastartujete. Východiskem je okamžitá návštěva mechanika, který může katalyzátor ještě zachránit, pokud jste problém „chytli“ včas. A zápach síry si člověk většinou nesplete, nebo ho minimálně pozná, protože je to vůně, která praští do nosu.
Jestli ucítíte plíseň, nejspíš je něco s klimatizací, jejímž úkolem je odvádění vlhkosti zevnitř vozu. Odsátá voda se hromadí v boxu za palubní deskou, která má odtok. Tam si ovšem mohou najít cestu listy a cestičku zablokovat, voda zůstává na místě a plesniví, případně se vám dostane ne podlahu, protože někudy pryč musí. Prevencí je pouštět jedno za čas klimatizaci, i když ji nepotřebujete, aby se systém profoukl.
Ovoce či vůně javorové sirupu
Pokud váš motor sladce voní, není úplně důvod se rozplývat, protože vám nejspíše uniká kapalina z chladiče, takže je někde díra a vůz se může přehřát. Pokud chladič opravdu teče, rozhodně nesedejte za volant a nechte si vůz odtáhnout do nejbližšího servisu. Štiplavá vůně kouře nebo spáleného oleje znamená unikající olej a to je velmi nebezpečné hned ze dvou důvodů a ani jeden není příjemný.
Prvním je logicky setkání s jiskrou, která to může celé zapálit. Stejně tak nízká hladina oleje může vést k vážnému poškození motoru. Pokud jste tento zápach zachytili krátce po výměně oleje, mohlo se uvolnit víčko nádržky nebo se někde odchlípl filtr nebo něco podobného. Každopádně to není nic vhodného na ignorování, protože si můžete v krátkém čase odpálit celý motor, někdy i doslova a v plamenech.