Češi mají historickou šanci dobýt EU. Je šance na zablokování paskvilu jménem Euro 7

Jak jsme již na těchto stránkách několikrát psali, ČR je mimořádně činná na poli debat a diskusí v rámci EU na téma Euro 7.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Byli jsme jako Češi první, kdo inicioval sérii jednání ústících nakonec ve vytvoření neformálního „Klubu odporu proti Euro 7“. A jak se zdá, práce začíná přinášet plody. Čerstvá zpráva agentury Reuters hovoří o tom, že Itálie se do toho „obula“ naplno s námi. Tak se na to pojďme společně podívat.

Počet zemí vzdorujících Euro 7 narůstá

Počet zemí, které vnímají nereálnost a svým způsobem i nebezpečnost návrhu nové normy, jak co se jejího obsahu, tak i načasování týče, je již poměrně velký. Krom nás a Slovenska se mezi ně řadí dále Francie, Německo, Rumunsko, Portugalsko, Bulharsko spolu s Polskem a Maďarskem. Jak vidno, jde o celou střední a částečně i západní Evropu, která si uvědomuje jak technické a obchodní, tak zejména možné sociální dopady, které by nastaly v případě přijetí normy Euro 7 v tom znění a v těch termínech, jak jsou nyní navrhovány.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nejnověji se do tohoto „Klubu odporu“ přidala i Itálie hlasem svého ministra dopravy. Kterým není nikdo jiný než Matteo Salvini, bývalý italský vicepremiér a vůdce koaliční Ligy Severu v současné italské pravicové vládě premiérky Giorgi Meloniové. Tedy člověk, jenž má vyjednávání s Evropskou unií doslova „v krvi“. Z pozice dřívějšího ministra vnitra je navíc kompetentní k řešení palčivých, akutních otázek nesnesoucích odkladu. Těch byla Itálie za jeho fungování na ministerstvu vnitra plná.

Ministr dopravy Kupka: Demonstraci Čechů proti emisní normě Euro 7 vnímám jako projev selského rozumu

Matteo Salvini jako hlas Itálie proti Euro 7

Jak napsala agentura Reuters, Matteo Salvini v úterý 16. května řekl, že Itálie a její spojenci v Evropské unii mohou od roku 2025 zablokovat nařízení Euro 7. To zpřísňuje emisní limity vozidel pro znečišťující látky včetně oxidů dusíku a oxidu uhelnatého. Navrhované nařízení Euro 7 je „zjevně špatné“ a není užitečné ani z hlediska životního prostředí, jak se nechal slyšet Salvini. „Itálie má spolu s Francií, Českou republikou, Rumunskem, Portugalskem, Slovenskem, Bulharskem, Polskem a Maďarskem hlasovací převahu, která tento krok zablokuje,“ řekl Salvini během konference prodejců automobilů ve Veroně.

iZdroj fotografie: Depositphotos

„Nyní jsme blokační menšinou, chceme se stát většinou,“ dodal. To nezní špatně. Pokud se tedy skutečně podaří dát dohromady počet hlasů umožňující zablokování prosazení normy Euro 7. Pak by to byla přímo snová výhra rozumu a racionálního přístupu proti nerealistickým vizím úředníků EK, již jsou zřejmě opravdu odtrženi od reality. A České republice by už nikdo neodpáral primát v sestavení této koalice. Jak to vidíte vy, povede se to? Dokážeme Euro 7 změnit a oddálit jeho přijetí? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Věříte, že se to nakonec společnými silami povede?

Zdroj: Reuters
Diskuze Vstoupit do diskuze
97 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články