Opravdu nízká cena za palivo je, když jezdí řidič za 40 Kč na 100 km. Dobíjecí hybridní SUV nabízí reálně nízké náklady.
Časy se změnily. Před pár dekádami bylo pravidlem, že karoserie sedan definovala luxus a byla standardem. Všechny Škody 105, Žigulíky a všechny další výdobytky socialistického automobilového průmyslu měly až na výjimky dva páry dveří a kufr vzadu pod víkem. Dnes je všechno jinak. Přes etapu zbožňování kombi se trh přesunul do situace, kdy vládnou velká a robustní SUV. Doby, kdy sedany dominovaly na silnicích, dávno skončily.
Sedan si už dnes nikdo nekoupí, nemá totiž velký kufr!
Automobilka Volkswagen nedávno zakopala šest stop pod zem čtyřdveřovou variantu modelu Passat. A není to jen ona – příkladem je i Nissan. Ten už před značnou dobou usoudil, že jedno SUV typu Qashqai je dostačující, aby pokryl poptávku po různých typech vozidel. Sedany v Evropě se téměř neprodávají. A co víc, dokonce i popularita kombi začíná klesat. Vozidla typu SUV jsou však tím, co lidé po celém světě chtějí.
Často jsou to auta, která mimo vyšší karoserie přinášejí vlastně to samé jako klasické a tradiční modely. Pokud má pak SUV nízkou spotřebu, stává se pro zákazníky lákavou volbou. A zde vstupují na scénu naši polští sousedé, kteří jsou nadšeni z nového SUV od severské prémiové značky. Asi málokdo by uhádl, o kterou automobilku a model se jedná. U nás sice oblíbenou, ale určitě ne mainstreamovou.
Je to nové Volvo XC60, které má ambice stát se v Polsku nejprodávanějším SUV ve své třídě. Po několika kvartálech bylo registrováno několik tisíc těchto vozidel. Tímto předčilo i BMW řady 3, kterého se prodalo pouze necelých tři tisíce kusů. A proč právě toto Volvo? Zřejmě to souvisí s důvěrou v údajně nízkou spotřebu paliva. Zvláště atraktivní jsou pro zákazníky verze XC60 Recharge, což jsou plug-in hybridy.
Jízda s takovou spotřebu vyjde na 100 km na 40 Kč
Zaujal je kombinovaný výkon zážehového motoru a elektromotoru dosahujících 455 koní, dojezd na elektřinu 78 km a neuvěřitelná spotřeba paliva 1 litr na 100 km. To umožňuje majitelům ignorovat cenovky na čerpacích stanicích a jen si užívat jízdu. Nejde jen o Polsko, i u nás vnímají zákazníci cenu auta, cenu paliva a spotřebu. A Volvo je u nás oblíbené.
Navíc cena tohoto modelu na našem trhu překonává konkurenci, což vytváří lákavou nabídku. Volvo tak poráží značky jako Mercedes, BMW nebo Lexus. Nesmíme zapomenout na to, že Škoda zůstává pro většinu českých zákazníků první volbou. Tato značka vede na našem trhu, ovšem zde nejde o souboj v prodejnosti. Pokud chce někdo jezdit a šetřit, je úsporný hybrid alternativou.