Korejské SUV, které budou Češi milovat: Je po prvotřídním faceliftu a vypadá zatraceně skvěle. A má diesel

Někdy i pouhý facelift dovede proměnit původní model natolik k lepšímu, že vznikne téměř nové auto. A když se k tomu přidá osvědčený turbodiesel, nemělo by úspěchu nic bránit.

i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
Další 0 fotografie
                   

Kdysi vysmívané korejské automobilky za posledních zhruba 10 let definitivně dokázaly, že se s nimi musí (opravdu velmi vážně) počítat a jejich modely mohou v mnoha případech směle konkurovat prémiové evropské konkurenci. Ostatně, podobně, jako se kdysi Evropa vysmívala korejským vozům se ještě o kus dříve vysmívala vozům z Japonska, jak to v obou případech dopadlo, víme dnes už velmi dobře. Pojďme se nyní podívat, jak vypadá nejnovější facelift korejského SUV, které Češi milovali odjakživa.

Vysmívat se Japoncům (nebo Korejcům) není ideální nápad

Úvodem ale ještě malá, historická vsuvka. Ono v úvodu zmíněné vysmívání se asijské produkci se během několika let překlopilo do stavu, kdy například u BMW, stejně jako u Mercedesu nejsou třeba z Lexusu opravdu příliš nadšeni. Pochopitelně, bere jim klientelu, speciálně pak za oceánem. A jejich hybridy fungují a zákazníci si je oblíbili. Podobně Hyundai i30N způsobil před časem u VW celkem pozdvižení. Aby také ne, když jeho podvozek ladil jistý Herr Bierrmann z Mnichova. Ano, od BMW, hádáte správně.

Test Hyundai Ioniq 5: Elektrický klenot z budoucnosti napěchovaný celou řadou inovativních překvapení

Výsledek? V testech se mohli všichni rozplynout, jak korejský hatchback umí jezdit, a především zatáčet. A nejednou se pro srovnání použil do té doby neotřesitelný etalon Golf GTI. Aby od té doby v tomto srovnání nejednou prohrál. „Limitky“ i30N Performance s 280koňovým dvoulitrem myslím konstruktérům ve Wolfsburgu připravily nejednu bezesnou noc. A především položily otázku: „Jak to ti Korejci mohli tak rychle stihnout?“ Zkrátka mohli. Zázemí Hyundai/KIA je natolik silné a kreativní, že se s nimi musí počítat.

V nabídce SUV jsou Korejci extra silní

A obě značky to dokazují i v současné době zřejmě nejpopulárnější kategorii – SUV. Od kdysi opravdu poněkud neumělých KIA Sportage nebo Hyundai Tucson první generace jsme se plynule dostali k první ligu hrajícím modelům, které bývají na short listu většiny zájemců, rozhodujících se například mezi německými, japonskými a korejskými modely. Dnešní KIA Niro nebo Tucson oplývají sebevědomým, výrazným designem, nechybí jim přitom nic, co by náročný zákazník mohl postrádat a musel hledat jinde.

KIA ukázala limitovanou edici svého horkého kupé. Objeví se pouze 1000 kusů, rival pro Audi a BMW

Specifické místo má pak v nabídce již zmíněné značky KIA model Sorento. Kdysi průkopník SUV střední/vyšší střední třídy se svým posledním faceliftem neomylně zamířil mezi prémiovější (a větší) konkurenci. S interiérem připomínajícím spíše prémiový segment, než racionální volbu korejské značky se zřejmě dostane do hledáčku i náročnějších zákazníků, než jen těch, kteří hledají variantu ke Kamiqu a čekají na 5% slevu od prodejce. Sorento si totiž v ničem nezadá s úplnou špičkou.

Interiér Sorenta je opravdu úchvatným místem pro život

Oproti provedení před faceliftem se změnily se jak výdechy klimatizace, tak její ovládání. Díky tomu vypadá auto uvnitř zase citelnš dražší. Tomu navíc napomáhá jak dvoubarevné čalounění, tak uspořádání dvou 12,3palcových displejů v jedné obrazovce, která řidiče kompletně obklopuje. Ten může navíc využít otisk prstu i jako bezpečnostní prvek. Prémiové audio, stejně jako kvalitní materiály jsou samozřejmostí.

Válka v Evropě změní design našich vozů, říká šéfdesigner Audi. V Ingolstadtu otáčí kormidlem

Podobných změn se dočkal i vnější design. Ta tam jsou poněkud nemotorné designové pokusy ze začátku 90. let, kdy jsme se vozům jako Daewoo Nexia nebo Nubira smáli, co to jsou za „ošklivky“. Dnešní KIA i Hyundai ostatně využívají služeb těch nejlepších designérů, z nichž některé rovnou přetáhli na svou stranu a pracují pouze na designu pro KIA, ať již v designérských centrech v Evropě, nebo v Korei (např. Peter Schreyer).

Turbodiesel bude pod kapotou naštěstí zachován

Prozatím byla odhalena pouze aktualizovaná korejská verze. Na evropskou verzi si budeme muset ještě chvíli počkat, ale s nějakými výraznými změnami pravděpodobně nepřijde. Pod kapotou nejspíš zůstanou stávající agregáty, tedy 2,2litrový turbodiesel a plug-in hybrid. Ve všech případech lze od druhého stupně výbavy počítat standardně s pohonem 4×4.

Jak hodnotíte nový design Sorenta, líbí se Vám? V jaké cenové hladině by se v Čechách měl pohybovat, aby vás přinutil o něm uvažovat? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 0 fotografie

Mohla by u vás KIA zvítězit např. nad Škodou?

Zdroj: KIA
Diskuze Vstoupit do diskuze
118 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články