Česká pošta začala používat elektrická auta pro rozvoz dopisů a balíčků. Výběr je ovšem poněkud bizarní

Česká pošta dlouhodobě avizuje mnoho změn, ale většinou zůstává jen u velkých plánů. Možná i tento měl zůstat jen v prohlášeních.

i Zdroj fotografie: Citroën Česká republika
                   

Elektromobilita proniká zcela nevyhnutelně do všech oblastí a logistika není výjimkou. Největší tuzemský doručovatel, Česká pošta, plánovala tento krok už kdysi v minulosti. Jenže finanční bilance státního podniku je dlouhodobě silně neuspokojivá. Proto musel i tento ambiciózní plán doznat citelných změn. Jenže vedení se nenechalo zastavit a elektrifikace proběhla alespoň pronájmem malých vozidel Citroën Ami.

Doručování jak z dětské stavebnice

Společnost Citroën dala na vědomí, že českému podniku zapůjčí na otestování právě mini vozidla Ami. Až tento elektromobil začne doručovat zásilky adresátům, mnozí se zřejmě neubrání smíchu nebo přinejmenším pobavenému výrazu. I když jde totiž o značný posun, tentokrát se nejspíše nejedná o směr, který by České poště přinesl něco jiného než veřejný posměch. Lidé tento elektromobil přirovnávají k Fiatu Multipla v mini verzi.

iZdroj fotografie: Pixabay

Z vozítka Citroënu je zkrátka ztroskotanec na poli elektromobilů. K tomu se zcela nepřekvapivě přidávají další posměšky na Českou poštu samotnou. Většina jich míří na již tak silné problémy s doručováním, takže odteď nejspíše už doručí opravdu jen lístečky o nezastiženém adresátovi. Nelze rovněž pominout skutečnost, že službu doručování zásilek přímo na osobní adresu avizovala jako nový produkt také Zásilkovna Simony Kijonkové. Česká pošta je tak „pod plnou palbou“.

Mizerný vůz pro mizerné služby

I kdyby Česká pošta chtěla skrze tento vůz zlepšit své služby, nemá zrovna toho nejlepšího oře. Elektromobil Citroënu má totiž dojezd jen přibližně 70 kilometrů a jeho nabíjení z běžné zásuvky zabere zhruba 3 hodiny. Technicky se navíc pouze jedná o kamuflovanou čtyřkolku. Vůz je řiditelný od 16 let a nejvyšší možná rychlost je 45 kilometrů v hodině. Když tuto výbavu připočteme k už tak mizerné kvalitě služeb tuzemského doručovatele, výsměch nemůže překvapit nikoho.

iZdroj fotografie: Pixabay

Cena vozu Ami je cca 150 000 Kč, což je nevídané. Jenže tento prcek zkrátka nenabízí nic zvláštního ani zajímavého navíc. Takže až se národ dostatečně pobaví, budou se nejspíše mnozí ptát, co Českou poštu vedlo k pronájmu právě Citroënu Ami. Nebylo možné nakoupit normální elektrokola? Byly minulé ztráty opravdu tak masivní, že jakákoli lepší elektrifikace úřadu nebyla proveditelná? To se asi již nedozvíme.

Zdroj: ElektrickeVozy

Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články