Levná čínská auta jsou lež: Nejdražší model si hraje na Rolls-Royce a stojí 20 milionů Kč. Přestože vypadá jako Trabant

Běžný řidič si ho nekoupí, a to ani když má asijské kořeny, tohle auto je určené pro prezidenty a jinou elitu. I když vypadá tak, jak vypadá.

i Zdroj fotografie: Steve at the aligator farm / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Co je čínské, to je levné? Odpovědí na otázku je jednoduché ne. Ne vždy, rozhodně ne u aut, která se snaží napodobovat ultra prémiové limuzíny s britským aristokratickým rodokmenem. Čínský luxusní automobil Hongqi L5 je sice přezdívaný čínským Rolls-Roycem, zda dosahuje jeho kvalit, je na pováženou. Nicméně láme rekordy nejen rozměry, ale i cenou. Ta se odhaduje na milionu eur, tedy v přepočtu přes dvacet milionů korun.

Deset, dvacet, dvacet pět milionů Kč? Za auto, kdo by to řešil

Jde ovšem o hrubý odhad, oficiální částka není známá. Impozantní vůz s hmotností přes tři tuny je čínským ztělesněním luxusu a výkonu. A s omluvou za zkomolení jména prezidenta Číny v titulku, Si Ťin-pchinga, patří do flotily této hlavy státu. Rozměry a výkon? S délkou 5,6 metru, šířkou přes 2 metry a rozvorem 3,45 metru se řadí mezi skutečně velké limuzíny. Auto pohání šestilitrový benzínový dvanáctiválec.

iZdroj fotografie: Hongqi

Motor poskytuje výkon přes 400 koní. Automobil není pro každého, rozhodně ne pro každého Číňana. Nejde jen o cenu, ale i o spotřebu. I přes svou impozantní velikost dokáže Hongqi L5 dosáhnout oficiálně deklarované „dobré“ spotřeby 20 litrů na sto kilometrů. Design Hongqi L5 může být považován za kontroverzní – někomu připadá retro, zatímco jiný jej může vnímat jako zajímavý.

Takto by vypadal Trabant, kdyby ho dělali na Západě. Úprava vysmívaného dvoutaktu se povedla

Člověk, který jezdil auty předlistopadové éry, nutně musí vidět v masce limuzíny jasnou podobnost s Trabantem. Ano, jde o ta kulatá přední světla. I přes facelift si vůz udržel šarm originálního přístupu, to nelze upřít. V rámci modernizace, když už byla zmíněna, zvenčí přibyla LED světla, disky kol v novém designu a jemné změny v rastru mřížky chladiče. Interiér Hongqi L5 by měl být nejenom ukázkou luxusu, ale i variability ve jménu přání zákazníka.

Trabant byl ukázkou levné dostupnosti, Hongqi L5 je opakem

Kabina by měla být s téměř nekonečnými možnostmi individualizace. Prostornost a komfort na zadních sedadlech jsou klíčovými parametry, prezident rudo-žluté velmoci si nebude otlačovat pozadí na nějaké nekomfortní lavici. V interiéru je kladen důraz na modernizovaný infotainment a použití luxusních materiálů. S cenou, která může atakovat milion eur, se Hongqi L5 zařazuje do té nejvyšší cenové kategorie luxusních vozů.

iZdroj fotografie: Pixabay

Jak už bylo řečeno, oficiální cena ale není známa a pouze se o ní spekuluje. Stroj je vnímán jako čínský konkurent pro tradiční britské Rolls-Royce, ale to jen v čistě teoretické rovině. Číňan možná bude řešit, jestli si koupit Hongqi nebo Rolls-Royce. Angličan ale podobné dilema mít nebude a volba bude zřejmá. Lesk a nádech jedinečnosti spojený s osobou prezidenta nemůže být mimo Čínu pádným rozhodovacím argumentem.

Líbí se vám čínský Rolls-Trabant?

Zdroj: Hongqi
Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články