Doba, kdy byla čínská auta vnímána jako něco podřadného je dávno pryč. Automobilky investují mnoho peněz do vývoje a vozy jsou stále lepší a lepší. A i když je čínský trh velký, přestává jim stačit a postupně se dostávají i do Evropy. Nastává stejná situace, jako v případě korejských automobilek. Hyundai a Kia to v minulosti měly také těžké. A nyní? Jsou nejenom standardní součástí evropského automobilového trhu, ale také nelze opomenout, že zájem o jejich vozy je stále větší.
Geely otevřela vývojové centrum nedaleko Frankfurtu
Nejznámější čínskou automobilkou je rozhodně Geely. Pokud se podíváme na její expanzi do Evropy, je třeba říci, že v průběhu května zde otevřela zcela nové vývojové centrum. To se nachází nedaleko Frankfurtu a jeho úkolem má být vyvíjení technologií pro budoucí použití v elektromobilech. V centru má pracovat na 300 lidí. Dobré je připomenout i to, že Geely už expandovala také do Polska. Zde jsou testovány různé bezpečnostní systémy, a to pod značkou Lynk & Co, která však spadá právě pod tuto čínskou automobilku.
Chery je v Evropě už od loňska
Další známou čínskou automobilkou je Chery. Ta se v Evropě zabydlela již minulý rok. I ta má své vývojové centrum nedaleko Frankfurtu. Jeho cílem je vymýšlet inovace v oblasti mechaniky a také designu. Stejně jako v případě Geely, i Chery je celkem zajímavým zaměstnavatelem, který už přetáhl řadu lidí z jiných ryze evropských automobilek.
Great Wall a Nio najdete poblíž Mnichova
Jdeme na další dvě čínské automobilky. Jedna má poměrně zajímavý název, a to Great Wall, což v překladu znamená Čínská zeď. Druhou automobilkou je Nio. Obě dvě mají svá vývojová centra poblíž Mnichova, který je známou baštou automobilky BMW. Nejde však o jedinou ukázku postupné expanze do Evropy. Nezapomínejme na elektrický sportovní vůz Nio, který už dva roky drží rekord na Nürburgringu.