Konečně přišla doba, kdy si v Evropě můžeme koupit auta srovnatelná s evropskou produkcí, ovšem za ceny, kterým jsme donedávna nemohli ani uvěřit. Nové MG ZS patří k nim.
MG byla tradiční britská sportovní značka, vyrábějící jak vozy vlastní konstrukce, tak upravující modely jiných výrobců. Její téměř stoletá historie plná zvratů, fúzí a změn vlastníků nakonec v roce 2008 vyústila v prodej čínské společnosti SAIC Motor Corporation. Což je mimochodem partner VW na čínském trhu a výrobce Škodovek, Volkwagenů nebo vozů GM tamtéž. Nejde tedy o žádný „startup“, ale o jednu z největších čínských automobilek s odpovídajícím zázemím.
Návrat ke kořenům do Británie
Bylo tedy nasnadě, že „britské kořeny“ v Číně využijí pro budování výrobního, prodejního a servisního zázemí. Ostatně 112 dealerství hovoří za vše. V britském Birminghamu vzniklo vývojové a designérské centrum SAIC, jež se podílí na vývoji všech MG, vyrobených kdekoli na světě. A další expanze na sebe nenechala dlouho čekat. Od roku 2016 se dostala do výroby nová generace crossoverů a SUV v moderním designu, které krom spalovacích verzí mají i své hybridní nebo čistě elektrické sourozence.
Nás však bude zajímat ten úplně nejzákladnější model crossoveru ZS s benzínovým motorem o objemu 1,5 litru a výkonem 106 koní. Za vůz ve výbavě Comfort (17“ alu kola, senzory tlaku v pneu, parkovací senzory, LED světlomety, Apple & Android konektivita atd.) si MG účtuje 12 950 EUR, tedy v přepočtu asi 320 tisíc korun. Včetně 3leté záruky nebo ujetí 60.000km. To je nabídka, jaké neumí momentálně konkurovat ani Dacia. A dovolíme si opatrně poznamenat, že Dacia neumí MG konkurovat ve více ohledech. Stačí jen porovnat interiéry obou značek.
MG je blíž, než si myslíte
A pokud MG „dobývá“ úspěšně Evropu, není nejmenší důvod, aby zanedlouho nebylo oficiálně k mání i u nás. Nechce se vám čekat? Pak není nic snazšího, než si pro svoje MG se slavným znakem na masce chladiče zajet do Německa. Servisní síť je u nás pouze otázkou času, plány SAIC usadit se natrvalo v Evropě jsou totiž nad jiné zřejmé. Pokud jste tedy mnozí z vás v diskusích pod články psali, „k čemu nám to je, když je to k mání pouze v Číně“, tak právě teď nastala vaše doba.
Pro MG je nicméně crossover ZS, jak jej vidíte na fotografiích v galerii našeho článku opravdu základním modelem, jeho ambice samozřejmě sahají podstatně dále a podstatně výše. Samotné ZS má už dnes elektrickou verzi a v nabídce MG bude hybridů nebo elektromobilů jedině přibývat. Nás však zaujal právě základní model, jenž by mohl být odpovědí pro všechny, kdož se nechtějí spokojit s drahými litrovými tříválci na našem trhu. Tohle by mohla být cesta.