Někteří řidiči nevěnují velkou pozornost kontrolce Check Engine, když se ale na palubní desce rozsvítí kontrolka airbagu způsobí to mírný záchvat paniky. Systém pasivní bezpečnosti (SRS) obsahuje nejen všechny airbagy rozmístěné ve voz, ale i řídící moduly.
Také různé senzory, indikátory bezpečnostních pásů, aktivní opěrky hlavy, napájecí zdroje, mnoho spojovacích kabelů, konektory přenosu dat v „mozku“ automobilu atd.
Je důležité si uvědomit, že pokud se na palubní desce zobrazí indikátor poruchy airbagu, může to znamenat poruchu kterékoliv z těchto položek.
Kontrolka airbagu, stejně jako řada dalších „poruch“, se vždy rozsvítí při zapnutí zapalování – to je normální. Další otázkou je, zda po několika sekundách nezhasne nebo se začne rozsvěcovat a bezdůvodně během jízdy problikává. V těchto případech si počítač s největší pravděpodobností „všiml“ skutečné chyby.
Je nesmírně obtížné okamžitě přesně říci, který prvek systému „onemocněl“: může to mít mnoho důvodů. Zde jsou nejčastější z nich.
Rozsvícená kontrolka airbagu může indikovat nesprávné fungování některého prvku nebo poškození kabelů. Může jít o poruchu senzoru nárazu, problémy s kontakty ve dveřích, sedačkách, sloupku řízení nebo na jiných místech také nejsou vyloučeny.
Někdy dojde k „chybě“ v důsledku nesprávné výměny baterie nebo dokonce průniku vody do senzorů – například po důkladnějším mytí.
Mnoho řidičů, zejména začátečníků, zajímá, zda je možné řídit auto s rozsvíceným indikátorem poruchy SRS. V takovém případě výrobci nedávají přímý zákaz provozu automobilu, můžete pokračovat v jízdě. Je to ovšem celkem nebezpečné: kdo ví, v čem je chyba, a zda se při srážce spustí airbagy.
Zjistit skutečný důvod, proč se rozsvítila kontrolka, je samozřejmě možné pouze pomocí diagnostického zařízení a osoby, která s ním umí pracovat. Než ale budete hledat takového mistra, odpojte záporný pól baterie. Pokud „chyba“ nezmizí, máte skutečně důvod podívat se do servisu.
Ignorovat indikátor poruchy systému pasivní bezpečnosti a odkládat opravy na lepší časy není nejlepší nápad, koneckonců je to otázka života a zdraví osob v autě.
Kromě toho není od věci vzít SRS na diagnostiku i bez rozsvícené kontrolky, pokud je vaše auto starší než, protože časem se opotřebovávají různé díly, zařízení a kontakty.