Skvrna pod vaším automobilem nevěstí nic dobrého. V krajním případě může způsobit poruchu, která bude vyžadovat drahou opravu.
Automobil je složitý systém do sebe zapojených částí, mezi kterými může za určitých okolností vzniknout netěsnost. V takovém případě se pak může stát situace, že řidič přijde ke svému vozidlu na parkoviště nebo do garáže, a pod ním uvidí olejovou skvrnu. Většina lidí by se tohoto nálezu zděsila. Ne vždy se však musí jednat o vážnou příčinu této skvrny.
Na vině může být prasklé nebo vadné těsnění
V oblasti motoru se netěsnosti objevují nejčastěji z důvodu vadného těsnění mezi některými díly. V některých případech se může jednat pouze o povolené víčko pro doplňování oleje, které stačí jenom přitáhnout. Takové úniky oleje mohou být někdy velmi nebezpečné, protože může kápnout na horkou část a dokonce způsobit i požár. Z toho důvodu je nutné tento problém co nejdříve řešit.
Olej může unikat i přímo z olejové vany nebo filtru
Objevily se také případy, kdy unikal olej přímo z olejové vany. Při demontáži a následné montáži mohl mechanik nanést příliš málo silikonu, který má za úkol dokonale utěsnit právě olejovou vanu. Následně se horký olej, který je řidší, dostane přes tuto drobnou netěsnost a pronikne až pod automobil. U některých modelů značky BMW také docházelo k úniku oleje přes těsnění olejového filtru, takže i ten je třeba zkontrolovat.
Únik oleje přes turbodmychadlo
U automobilů s přeplňovanými motory je nutné v případě skvrny pod vozidlem také zkontrolovat, jestli olej neuniká přes turbodmychadlo. Ve většině případů tento problém způsobuje ucpaná hadice, která znemožní odtok oleje pryč. Přestože je tento případ poněkud ojedinělý, může se zařadit na seznam možných příčin ve chvíli, kdy nemůžete dojít na to, odkud se berou skvrny pod automobilem.
Mechanické poškození
Na vině může být také mechanické poškození, kterému ovšem muselo něco předcházet. Jedná se například o díru v olejové vaně a podobné nepříjemnosti, které vám úplně znemožní jízdu. Olej může unikat také z prostoru mezi motorem a převodovkou nebo prostřednictvím diferenciálů a rozvodovek.