Pokud aktivujete elektronickou brzdu během jízdy, stane se něco nečekaného. Na vlastní oči si to vyzkoušel youtuber, který provozuje kanál o automobilech.
Elektronická parkovací brzda není v dnešní době ničím neobvyklým. Najdete ji u většiny nových automobilů. U starších modelů se vyskytuje zejména ve vozidlech s automatickou převodovkou. Je velmi oblíbená díky své jednoduchosti a účinnosti. Řidič nemusí silou zatahovat ruční brzdu, aby zajistil automobil před pohybem, ale stačí mu k tomu pouze cvaknutí jedním prstem. Jedná se tedy o rychlejší a komfortnější způsob brzdy.
Elektronická brzda má řadu výhod
Elektrická parkovací brzda má stejný význam jako ta ruční. Oproti ní však nabízí více výhod. Tato brzda má funkce Auto Hold a Hill Assist, které mohou být v některých případech velmi užitečné. Jedná se o pomoc, jež využijete při rozjezdu do prudkého kopce nebo jiného nerovného terénu. Před rozjížděním automobil zůstane stát a necouvne vám, což dokáže některým méně zkušeným řidičů velmi pomoct.
Má tento moderní systém nějaké nevýhody?
Největší nevýhodou tohoto chytrého systému je, že k odbrzdění automobilu potřebujete mít nabitou baterii. Pokud se však stane, že se baterie vybije nebo pokazí, s vozidlem nepůjde pohnout, protože bude zabrzděné. Poněkud méně důležitou věcí je to, že nadšenci zimních driftů na sněhu mají smůlu. Elektronická brzda totiž nereaguje tak, jako ta ruční, a není s ní možné provádět různé smyky na sněhu.
Co se stane, když za jízdy aktivujete elektronickou brzdu?
Přemýšleli jste někdy, co se může stát, když za jízdy aktivujete elektronickou brzdu? Známý youtuber, který provozuje televizní kanál o automobilech, se rozhodl tuto šifru rozluštit. Ke svému průzkumu využil vůz značky Opel s manuální převodovkou. S testovaným automobilem se rozjel přibližně na rychlost 40 km/h a poté aktivoval elektronickou brzdu. Navzdory různým očekáváním se však nestalo nic zajímavého. Automobil vyhodnotil celou situaci a pouze vyslal upozornění na palubní počítač.