Crashtest prokázal zajímavý fakt. Obytný vůz nemusí být vždy bezpečný

                   

Německá organizace ADAC sídlící v Mnichově se zaměřuje na bezpečný motorismus a turistiku. Na tomto základě také provádí crachtesty neboli nárazové zkoušky u některých vozů, aby zjistila, jak jsou pro řidiče bezpečné. Po jednom z nedávno provedených testů je jasné, že velký automobil nemusí vždy znamenat výhodu, v případě autonehody.

Obytný vůz Fiat Ducato versus Citroën C5 kombi

Obytné automobily jsou mezi lidmi velmi oblíbené. Poskytují při ubytování soukromí, základní komfort a zaparkovat je můžete prakticky kdekoliv, kde se vám na cestách bude líbit. Ovšem málokdo se bude zamýšlet nad tím, jak takový obytný vůz bude reagovat v případě čelního střetu s jiným automobilem. Organizace ADAC to vyzkoušela a výsledky budí jakýsi pocit nejistoty. Proti sobě autoklub postavil obytnou dodávku značky Fiat Ducato a osobní vůz Citroën C5 kombi. Po čelní srážce je patrné, že vnitřní konstrukce není zdaleka uzpůsobená tak, aby v případě nehody neporanila cestující. Podstavec pod zadními sedačkami se zbortil a na svém místě nedrží ani sedadlo řidiče. To ohrožuje při nehodě jak jeho samotného, tak cestující za ním. Kromě toho se poničil i okolní vestavěný nábytek a nádobí nárazem vylétlo z původního místa, což může v reálném případě způsobit další poranění lidí ve voze.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Co bylo při crashtestu správně

V oblasti stropu Fiatu Ducato byly úschovné prostory nepoškozené a obsah z nich během nárazu překvapivě nevypadnul. V zadní části automobilu byla uložená zavazadla, která před nárazovým testem pracovníci autoklubu připevnili kurtami. Proto se ze svého místa vůbec nehnula. To potvrzuje tezi, že objemné a těžké věci je potřeba ukládat ve voze jen do zadní části a je nutné je opatřit i kurty, aby se během cesty nehýbaly. Cestující by se měli rovněž během jízdy pásat. Bezpečnostní pás může v případě autonehody také eliminovat možné poranění.

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články