Čtyři nejspolehlivější benzínové „držáky“ nenáročné na údržbu. Stojí málo a vydrží hodně, jsou zárukou kvality

I mezi moderními motory se najdou takové, jenž navzdory pověrám o nespolehlivosti všeho moderního dokáží příjemně překvapit. Tady jsou čtyři z nich, rozšířené i na našich silnicích.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

I když se často přikláníme k názoru, že moderní motory jsou s ohledem na někdy zbytečně složité technologie, mající za cíl alespoň symbolické snižování emisí již natolik komplikované, že jejich složitost je již na úkor spolehlivosti, přesto se i tady najdou výjimky. A tedy jednotky, kombinující to nové a novější se statisícovými nájezdy a velmi slušnou spolehlivostí. Zdá se vám to nemožné? Čtveřice novodobých benzínových hrdinů je tady.

Hybridní Toyoty jsou zárukou spolehlivosti

Jako první začneme Toyotou, která je spolehlivostí poměrně vyhlášená. Její motor 1.8 2ZR-FXE se pod kapotami vozů poprvé objevil v roce 2007, vždy ve spojení s hybridní technologií, kterou Toyota vyladila k dokonalosti jak na svých modelech, tak na modelech své luxusní divize Lexus. V tomto případě lze tuto pohonnou jednotku o objemu 1798 cm3 a výkonu 136 koní nalézt pod kapotami modelů Prius III, Prius +, Auris Hybrid I/II nebo Lexus CT. Spolehlivost ale nechybí žádnému z nich.

iZdroj fotografie: Toyota

Zlatý grál od VW/Škoda se jmenuje 1.0 MPi EA211

Z dříve vysmívaných tříválců se postupným vývojem staly spolehlivé, uživatelsky příjemné a nenáročné motory s výkony od 60 do 75 koní, které dnes spolehlivostí popravdě překoná máloco. Celá konstrukce, od nízkého tlaku čerpadla po nepřímé vstřikování a omývání ventilů, eliminujících tak problémy se zakarbonováním byla od samého počátku podřízena jedinému cíli: odolnosti a malým servisním nákladům. Chcete ještě jeden příklad? Interval výměny rozvodového řemen je 240 000 km a celá operace se (u Škody Citigo) vejde do 6 tisíc. To asi nepotřebuje komentář. Pokud na něj narazíte (u nás ve Fabii/Citigo, u VW v Up! nebo v Polu), berte jej bez zaváhání.

iZdroj fotografie: Škoda

Hyundai s jasnou českou stopou

Dalším solidním motorem z naší čtveřice spolehlivých je Hyundai 1,6 MPi s variabilním časováním ventilů a rozvody poháněnými řetězem. Stejně jako výše zmíněný motor EA211 od VW je i jihokorejská jednotka postavena především na odolnosti a spolehlivosti. Nepřímovstřiková varianta dobře snáší dodatečné montáže LPG, nicméně existuje verze s přímým vstřikem. Motor o výkonu 126 nebo 132 koní najdeme ve vozech Kia Ceed I/II, Kia Soul, Hyundai i30 I/II a Hyundai Veloster.

iZdroj fotografie: Hyundai

Spolehlivá třícípá hvězda

Jedna z nejspolehlivějších jednotek od prestižního výrobce je shodou okolností ta z nejjednodušších. Nesvědčí to náhodou o něčem? A současně nejméně výkonných, najdeme ji proto v „entry-level“ produktech s třícípou hvězdou na masce chladiče. Kdysi bychom napsali na kapotě, ale to zrovna u těchto modelů není pravda. Motor M720, a tedy přímovstřikovou „jedna-šestku“ o výkonovém rozpětí od 102 do 156 koní objevíte v relativně dostupných a rozšířených modelech Třídy A, GLA nebo CLA od roku výroby 2011.

iZdroj fotografie: Mercedes

Jaké zkušenosti máte se svým motorem?

Zdroj: PMM
Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články