Auta musí zastavit, ale pro kurýry neplatí pravidlo provozu? Mají snad výjimku? Seniorka na přechodu neměla šanci

Z kurýrů zásilkových služeb se postupem času stala specifická sorta řidičů. Pravda, platí to jenom o některých z nich. O tom z našeho videa pak ale stoprocentně.

i Zdroj fotografie: Juandev / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Dnešní video z palubních kamer ukazuje celkem netypickou kombinaci dvou účastníků silničního provozu, kteří se popravdě tak často nesetkávají. A pokud, tak většinou v naprosto jiné atmosféře. Ten jeden bývá (z povahy svojí práce) většinou permanentně uhoněný. Ten druhý je naopak rád, že vidí někoho, s kým může prohodit pár slov, neb je často celý den sám. A navíc, dostane balíček. Kdo by nerad dostával balíčky. Je myslím zcela jasné, o koho jde, nicméně tento způsob setkání vás každopádně překvapí. Pojďme se na něj podívat společně.

Kurýři jsou někdy schopni opravdu nečekaných „řešení”

Kurýři jsou obecně velmi specifická sorta účastníků silničního provozu. Na jednu stranu jejich služby potřebujeme a využíváme téměř všichni, na druhou stranu nejsou výjimečné situace, kdy je v denním provozu nezřídka „proklínáme”. Pravdou je, že v mnoha případech je jejich chování minimálně sporné, parkování na všech možných i nemožných místech (zhusta na čtyřech blinkrech, jakkoli je to nezákonná praktika) je přitom možná to nejmenší, co nás na mužích a ženách s dodávkami irituje.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

A to se bavíme o kurýrech s dodávkami, kteří jsou z povahy věci nuceni dodržovat alespoň pravidla silničního provozu. Kromě těch „automobilních” kurýrů se však denně můžeme setkat s kurýry na motocyklech. Ti by pravidla měli pochopitelně dodržovat takéž. Nicméně možnosti, jak se někam mohou dostat lehce nezákonně mají z povahy dopravního prostředku o něco větší. Nad všemi pak v tomto směru zcela vynikají kurýři nejekologičtější – ti na jízdních kolech.

Ekologická varianta kurýrních služeb vyniká kreativitou

A jestli nyní namítnete, že i oni by měli dodržovat pravidla toho místa, kde se nejčastěji pohybují – tedy na silnici, pak bych vás rád uvítal jako čestné členy Klubu naivních. A doporučil vám krátký pobyt v centru Prahy, zhruba od 11 do 13 hodin, kdy mají speciálně ti „obědoví” opravdu napilno. Vidět, jak jsou schopni během několika minut porušit naprosto vše, co jim situace v místě, definovaná dopravními značkami přikazuje, je někdy vskutku pozoruhodné. Kreativitu některým upřít rozhodně nelze.

Kurýři Boltu a Woltu se nechávají srazit řidiči v přímém přenosu. Lidé je za to chválí a denně jim děkují

Když přechod pro chodce křižuje pruh pro cyklisty.

Podobně to pak měl kurýr z našeho videa. A k jeho (a především vlastní) smůle se na přechodu, který křižoval i řádně vyznačený pruh pro cyklisty nacházela i dáma, hodlající tento přechod přejít. Ve stejnou vteřinu, v jaké se na něm vyskytnul i cyklista s kurýrním batohem na zádech. Výsledek je jasný, suma sumárum může kolo i s cyklistou a nákladem dosahovat bez problémů sta kilogramů, to povalí i urostlejší jedince, než dámu v letech. Pád naštěstí neskončil nijak fatálně, kurýr nejel rychle a stihnul leccos ubrzdit.

iZdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM

Ohleduplnost na obou stranách jako cesta k vzájemnému soužití

Poučení pro všechny dovozce čehokoli kamkoli je však jasné: chápeme, že nemáte někdy lehkou práci. A chápeme, že musíte rozvézt všechno, co máte na autě (v batohu) včas a že to někdy není věru lehký úkol. Většina z nás by s vámi neměnila. Přesto vás poprosíme: chovejme se k sobě navzájem ohleduplně. My leccos „skousneme”, když budeme na druhou stranu vidět aspoň snahu o tom, nekomplikovat ostatním řidičům život při výkonu své profese. Co říkáte, plácneme si na to?

Jakou máte zkušenost s českými kurýry?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
132 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články