Dacia vyzve čínské MG: Z kapsy vytáhne velké eso, které vlepí poslední ránu nabídce soupeřů. Adept na nejlepší auto historie?

Rumunská automobilka Dacia, která proslula levnými a překvapivě dobře vybavenými auty, chystá odpověď na úspěch, jehož nyní dosahuje konkurenční MG. Na jaké modely se můžeme těšit?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Poslední dobou míří do Evropy stále více aut čínské provenience. Neznámost značky se výrobci snaží kompenzovat nízkou cenou, za kterou potenciální zákazník leckdy dostane skutečně působivě vybavený vůz. Nejedná se přitom jen o ryze čínské výrobce, jako jsou BYD, Geely, BAIC nebo Dong Feng. Výrobcům levnějších vozů, kam spadá mimo jiné rumunská Dacia, může dělat vrásky na čele i úspěch značky MG, která sice má čínské vlastníky, ale současně se může pochlubit anglickým rodokmenem, což z ní pro spoustu zákazníků dělá přijatelnější volbu.

Portfolio MG přímo konkuruje tomu od Dacie

Nové, omlazené produktové portfolio MG zahrnuje SUV HS a ZS či malé vozítko do města MG3, která jsou k mání i v hybridních verzích. Všechny tyto modely se vyznačují příznivou cenovkou, už na první pohled zaujmou líbivým designem, a navíc ještě i v základu nabízí poměrně slušnou výbavou. Není proto divu, že v Rumunsku mají v současné době dost napilno, protože MG Dacii významně leze do zelí a nový Bigster, jakkoli se dle mnohých jedná o skvělé auto, ji sám o sobě spasit nemůže.

iZdroj fotografie: MG

Rumuni už proto usilovně pracují na dlouhém seznamu faceliftů a novinek, jejichž cílem je čínskou konkurenci porazit a zajistit, že si Dacia zachová svůj současný tržní podíl.

Dacia vyráží do boje s omlazenou nabídkou i zbrusu novým modelem

Rok 2025 bude pro rumunskou automobilku z hlediska rivality s čínskou konkurencí klíčový. Brzy by totiž měla odhalit facelifty dvou klíčových modelů, a sice Sandera a Joggeru. Omlazení se však nemá vztahovat pouze na exteriér – změny bychom měli najít i pod karoserií, fanoušci značky se prý mají těšit na nové vybavení a mechaniku. Modely, které různí motorističtí žurnalisté načapali během testů, naznačují, že jsou přípravy nových vozů ve finální fázi.

iZdroj fotografie: Renault

Model, od nějž si Dacia slibuje, že konkurenci porazí na hlavu – a jehož oficiální název prozatím ještě neznáme – však má pocházet ze segmentu nižší střední třídy neboli segmentu C. Starší bratr Sandera má překonat nejen Čínu, ale také evropské konkurenty mimo jiné od Citroënu nebo naší Škody.

Klíčový hráč Dacie v segmentu C

Nový model má vzniknout na platformě CMF-B a nabídnout aktualizovanou generaci benzinových motorů, které se Dacia z důvodu nízkých nákladů bude snažit nechat v nabídce tak dlouho, jak jen to bude možné. Dostupný má být v benzinové, dvojpalivové (LPG) a hybridní (HEV) verzi, přičemž se spekuluje skutečně nad spoustou variant. Do karet zde Dacii hraje skutečnost, že MG ovládané Číňany má v tomto segmentu pouze jednoho zástupce, a to ještě plně elektrického.

Automobilka od svého nováčka očekává, že sehraje klíčovou roli v její dlouhodobé strategii a že vyzve i evropské vozy, jako je Opel Astra, VW Golf nebo naše Octavia. No, jak se to vlastně vezme – Golf a Astra mají ve své současné podobě v příštích letech zmizet, takže se spíše bude jednat o zaplnění díry na trhu.

iZdroj fotografie: Renault

O novém modelu každopádně zatím existují jen kusé informace. Podle německého deníku Automobilwoche má vůz jako první využívat revoluční zvukovou technologii Ac2ated Sound, která využívá vibrační měniče instalované za displejem infotainmentu, jež vydávají zvuk prostřednictvím vibrací slyšitelných lidským uchem. Reproduktory se tak mají stát minulostí. Nový model s kódovým označením C-Neo by měl dorazit na trh koncem roku 2026. To, zda Dacii v boji s čínskou konkurencí skutečně pomůže, ukáže teprve čas.

Dacia, anebo čínské auto? Co byste si vybrali vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Autor článku

Bogdan Heinz

Zobrazit další články