Když se automobilová Evropa potácí v hluboké krizi, je možná nejlepší čas na razantní slevy a podporu prodeje. Čechy oblíbená značka nezaváhala a nabízí opravdu zajímavé ceny.
Nynější krize evropského autoprůmyslu sice znamená pro mnohé výrobce výrazně více starostí než v běžných dobách a nemálo vrásek na čele jejich představitelů, na druhou stranu nabízí šance, jaké by se jindy zřejmě nevyskytly. Ne nadarmo jedna z pouček pro investování do akcií zní „kupuj, když teče krev“. Ano, pokud se trh kymácí a v problémech jsou v podstatě všichni, je možná ideální doba pro takovou podporu prodeje, jakou nikdo jiný neudělá. Pojďme se na jednu nabídku na českém trhu podívat společně.
Podle EU se s elektromobily všechno změní. Ano, možná k horšímu
Neprozradím přitom zřejmě žádné tajemství, když napíšu, že za stávající krizi jsou z větší části zodpovědné elektromobily. Respektive ne přímo elektromobily jako takové, stroje pochopitelně za nic nemohou, ale spíše unáhlený přechod k jejich výrobě, nepodložený zájmem ze strany zákazníků a nedotažený po stránce patřičných technických kvalit, které by oslovily potenciální kupce. Zkrátka poměrně trestuhodně zanedbaný proces, v němž ovšem jde o miliardy. Miliardy eur.
A možná nepodložený a možná nedotažený, především ale mohutně tlačený exekutivou Evropské komise, která si zkrátka usmyslila, že bude po jejím. A v roce 2035 se definitivně prodá poslední spalovací motor a potom voilà, náhle tady bude jenom skvělý svět, ve kterém budou jezdit pouze elektromobily. Obloha bude náhle jako vymetená, modré nebe bez emisí bude k dispozici od rána do večera a od večera do rána. A svět bude opět to skvělé místo pro život.
Výrobci jsou v šachu: nemohou tam ani zpátky
Samozřejmě, svou (jinak zcela výjimečně používanou) ironii se už ani nesnažím skrývat, neb dnes se v celé nahotě začíná ukazovat, jak jsou snahy EU/EK kontraproduktivní a jak ve finále nevedou k modrému nebi bez mráčku a svítícímu sluníčku, ale naopak k docela temné obloze plné mraků, navíc bez nějakých rozumných vyhlídek, že by se mohlo v rozumné době vyčasit. 30 000 pracovníků VW, kteří mají v následujících měsících kvůli neuváženému přechodu na elektromobilitu přijít o práci (a kteří by jinak o tu práci rozhodně nepřišli), svoji budoucnost začasto vidí opravdu velmi temně.
A jestli jsem napsal „trestuhodně zanedbaný proces“, tak ten trest momentálně právě nastává. Propady v prodejích na všech frontách, nízký zájem o elektromobily a nezáviděníhodná situace, do které se asi žádný výrobce nikdy nechtěl dostat: nemůže totiž ani tam, ani zpátky. Na cestě dopředu ho brzdí neprodejné vozy a nezájem zákazníků o ně, zpátky už se nemůže vydat na konto investovaných miliard do elektromobility a přechodu na ni, které nejdou jen tak vyhodit oknem. Co s tím?
Dacia se rozhodla k bezprecedentní podpoře prodeje
Zajímavé východisko z cesty nabízí aktuálně v Čechách Dacia, vlastněná francouzským Renaultem. A co je zajímavé, týká se právě toho modelu, který „za všechno může“. Malý elektrický Spring je totiž nyní nabízen v mimořádné akci, pokud využijete financování přímo od Dacie. Slevy pak budou vypadat následovně:
Model/výbava | Před slevou | Po slevě |
Essential | 432 000 Kč | 355 900 Kč |
Expression | 482 400 Kč | 395 900 Kč |
Extreme | 507 400 Kč | 416 900 Kč |
Jak je patrné, ve dvou vyšších výbavách je sleva téměř 100 tisíc korun, což je téměř 25 a v druhém případě 20 procent z ceny. Za elektromobil s dojezdem v kombinovaném cyklu WLTP 225 km (a v městském cyklu podle WLTP 305 km), dobou nabíjení z 20 % na 80 % za 45 min a jednou z nejnižších elektrických spotřeb na trhu (13,2 kWh / 100 km) možná zajímavá nabídka. Co říkáte, nezkusíte elektrickou Dacii v mimořádné akci? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme! Například v sousedním Polsku nabízejí dealeři akci na 24 měsíců s limitem ujetých kilometrů 10 000 kilometrů. A měsíční cena leasingu? V přepočtu krásných 2 010 Kč měsíčně.