Další obvinění z falšování emisních testů u dieselových motorů. Tentokrát se jedná o více automobilek

Kromě aféry Dieselgate, kterou má na svědomí německá automobilka Volkswagen, jsou nově i další obvinění z podobného prohřešku.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Skandál Dieselgate vyvolala německá automobilka Volkswagen tím, že u automobilů se vznětovým motorem a přímým vstřikováním (TDI) provedla úpravu tak, aby emise odpovídaly požadovaným hodnotám pouze při laboratorních testech. Mimo ně vozidla koncernu VW překročila stanovenou hranici až 40×. Podle nových průzkumů však vyšlo najevo, že tento výrobce automobilů v tom není sám. Ukázalo se, že další světově známé značky čelí podobným obviněním jako VW v roce 2015.

Nejhůře z toho vyšel Volkswagen

Automobilový velikán Volkswagen je kvůli svému prohřešku tahán po soudech hned v několika zemích. Skandál Dieselgate stál tuto firmu už nejméně 32 miliard EUR, což je v přepočtu přibližně 812 miliard korun. Jakmile se vyšetřovatelé zabývající se nadměrným znečištěním výfukovými plyny rozhodli důkladně prozkoumat celou situaci okolo emisí, zjistili jména dalších známých automobilek, které postupují podobně jako již zmiňovaný Volkswagen.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Mezi obviněnými je i Renault

Všechno začalo obviněním automobilky Renault. Následoval opět Volkswagen a k němu se připojili i další velikáni jako například Peugeot, Citroen a Fiat. Renault musel následně složit pokutu přibližně 2 miliardy korun, aby pokryl náhrady za způsobené škody. Podobně dopadl i Volkswagen, ale částka byla poloviční. Nyní je v řešení, jakou sumu určí soud u automobilky Citroen a Fiat.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Skutečnost, že bylo tolik novodobých výrobců obviněno, nevěstí nic dobrého pro budoucnost dieselových automobilů. Už teď jejich výrobci tvrdí, že další posunutí hranice pro lepší emise může mít tragické důsledky.

Renault tvrdí, že je nevinný

Renault prohlásil, že nijak neporušil zákon a je nevinný. Francouzský výrobce automobilů také dodal, že na rozdíl od koncernu Volkswagen nepoužil žádný software, kterým by oklamal zkoušky emisí výfukových plynů. Pochybnosti vyvolal katalytický reaktor, který omezoval emise při nízkých rychlostech. Ten mohl podle vyšetřovatelů ovlivnit hodnoty emisí při laboratorních testech.

Zdroj: Renault, MotorTrend

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články