Další rána pro automobilový průmysl. Emise musí jít ještě níže

                   

Poslední roky dostává automobilový průmysl hned několik ran. Začalo to poměrně přísnými emisními limity a pokračovalo to aktuálním Brexitem. A když to vypadá, že se vše už nějak zažehná, je to rána další. A opět souvisí s emisemi. EU se totiž dohodla na dalším zpřísňování. Z toho automobilky radost rozhodně nemají.

Snížení musí být vyšší, než se původně navrhovalo

V minulosti se už několik zpráv o snížení emisí objevilo. Konkrétně se jednalo o několik přibližných návrhů, které měly za cíl snížit emise o zhruba dalších 30 procent, a to do roku 2030. Řada automobilek s tím už tak nějak počítala. Nyní se ale ukázalo, že snížení bude muset být mnohem vyšší. A to se jeví jako problém.

Jak se mají emise snížit?

Podívejme se na konkrétní čísla, která dělají automobilkám vrásky na čele. A my se nedivíme. V roce 2025 musí být snížené o celých 15 procent. To se ještě jeví jako poměrně přijatelní číslo. Horší to bude o dalších 5 let později. Tedy v roce 2030. Tady musí být snížení nejenom o původně navrhovaných třicet, ale o celých 37,5 procenta. Je tedy jasné, že někde to bude velký problém.

Automobilky se bouří, odborníci varují

Pro automobilky to není nijak pozitivní zpráva, jelikož budou muset buď uspíšit vývoj, nebo budou muset hledat řadu nových cest. Jednou z takových je třeba i dnes tolik populární spojení dvou, konkrétně v rámci nabízeného portfolia, aby došlo k vyhovění.

Proti snižování emisí vystupují i mnozí odborníci. Samozřejmě ochranu přírody schvalují, ale zároveň apelují na to, aby k tomu docházelo postupně. Takové rapidní snižování čísel se může podepsat jak na nevýhodné situaci celého automobilového průmyslu, tak se to může podepsat také na nekvalitě nabízených automobilů. Nejenom motory, ale i jiné komponenty nemusí být stoprocentně otestovány – hlavně, že budou vyhovovat požadavkům EU.

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články