Dešifrace chybových hlášení kontrolek vozidla bez diagnostického přístroje

                   

Diagnostika automobilu je v současných podmínkách poměrně nákladná operace. Z tohoto důvodu mnoho řidičů dnes upřednostňuje nákup potřebného vybavení z Číny a vše zvládá sám. Zároveň si však ne každý uvědomuje, že takové důležité informace o poškození automobilu lze získat bez jakéhokoli vybavení, pouze pomocí jeho pedálů.

Pokud se na palubní desce rozsvítí symbol „Zkontrolovat motor“, bude řidiči jasné, že je čas zjistit, co se děje s pohonnou jednotkou. Jediným problémem je, že tento indikátor je příliš obecná informace, která neindikuje konkrétní poruchu.

iZdroj fotografie: Pixabay

Současně stále více moderních automobilů je vybaveno palubními počítači, které shromažďují zcela kompletní informace o aktuálním stavu automobilu. Mohou poskytovat informace o chybách a poruchách ve formě kódů, pro které musíte použít kombinaci pedálů v auta.

Jak na to u automobilů s manuální převodovkou

Sešlápnete současně plyn a brzdu současně, otočte klíčem v zapalování, ale bez nastartování motoru. Počítač poté zobrazí chybové kódy, pokud existují. Čísla, která se objeví, si zapište a posléze dešifrujte pomocí internetu. Každé číslo bude označovat jiný problém.

iZdroj fotografie: Pixabay

Jak postupovat u automobilů s automatickou převodovkou

Také je potřeba sešlápnout plynový pedál a brzdu a otočit klíčem, opět bez nastartování motoru. Budete také muset nastavit volič do režimu jízdy. Poté, aniž byste uvolnili pedály, musíte klíčem auto vypnout a znovu zapnout. Jakmile to provedete, na palubní desce se objeví speciální chybové kódy.

iZdroj obrázku: Pixabay

Důležité

Internet nebo uživatelská příručka vozu vám pomohou dešifrovat chybový kód. To vše vám umožní pochopit konkrétní příčinu závady, ještě než se obrátíte na automechanika. Výsledné kódy se nazývají ECN. Zpravidla se skládají z písmene a čtyř čísel.

Písmena mohou znamenat následující

  • B – karoserie
  • C – podvozek
  • P – motor a převodovka
  • U – blokování datové sběrnice.
iZdroj fotografie: Pixabay

První číslice může být od 0 do 3 a znamená závadu obecnou, „tovární“ nebo „náhradní“. Druhá číslice označuje systém nebo funkci řídicí jednotky a poslední dvě představují číslo chybového kódu. Samotnou chybu tedy označují pouze první čtyři znaky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články