Atraktivní design s uhrančivou fialovou barvou se u nového SUV skloubí s famózními výkony a opravdu velkolepým dojezdem na baterie u hybridu. To vše za cenu naší Škody.
Neuběhnou snad ani dva týdny, abychom nepředstavili další ze zdánlivě nekonečné řady nových SUV, které se do Evropy dostávají z Číny, aby tady trochu (někdy pravda trochu více) změnily pohled na to, co a za kolik peněz je možné vyrobit. A navíc jak rychle a jak kvalitně. Ten dnešní model se však minimálně ve dvou věcech od zbytku podobných vozů celkem zásadně liší. Vlastně ve třech. A stojí tedy určitě za to se na něj podívat blíže. Pojďme se tedy na Avatr 07 podívat společně.
Nepříliš kreativní názvy s velmi kreativní fialovou barvou
A rovnou dodávám, že mi v předchozí větě opravdu „a“ nechybí a nejedná se ani o překlep. Není to tak dávno, co jsem se rozepsal o tom, že při tom všem pokroku a high-tech vozech by se snad našlo místo i pro někoho kreativního, kdo by vymýšlel alespoň trochu kreativní jména pro nové automobily. Neb takto to vypadá, že jméno vznikne opisem z jakési technické příručky, kde bylo napsáno po celou dobu vývoje jako provizorní název. Co ve finále „přežil“ až do samotné výroby.
Čest výjimkám, pochopitelně. Navíc v tomto případě bychom Avatru 07 určitou nekreativitu zřejmě odpustili. Krom opravdu netypické fialové barvy na úvodních fotografiích (nevybavuji si auto, které by podobnou barvu mělo „v základu“), která ale oblým tvarům s velmi kvalitně zvládnutým designem nakonec docela sluší, mne totiž zaujalo to, kdo vlastně Avatr 07 vyrábí. Neb tady se sešel opravdu zajímavý spolek, nebo chcete-li partička těch nejlepších, aby stvořili společné dílko.
Konsorcium úplných špiček spojilo síly do jednoho produktu
Avatr 07 totiž nemá jen jednoho výrobce, ale rovnou konsorcium výrobců – konkrétně firem Changan, CATL a Huawei, kde každá je ve svém oboru neoddiskutovatelným lídrem. Současně to ale tak trochu ukazuje i na krizi, kterou nyní čínský automotive prochází a která donutila spojit síly i těm, kteří by si jinak konkurovali. Druhou zajímavostí je pak to, že Avatr se nabízí současně jako hybrid i elektromobil a obě varianty je možné kombinovat s pohonem dvou nebo čtyř kol:
Skutečný hybrid – fenomenální dojezd na baterie umožní „dvojí“ život
V případě hybridu se tak ke čtyřválci 1,5 turbo, vyráběnému společností Changan, který poskytuje špičkový výkon 115 kW, připojují elektromotory. Jednomotorový model má maximální výkon motoru 231 kW a dvoumotorový model má maximální výkon motoru 131/231 kW, s kombinovaným výkonem až 362 kW. Oba napájí 39kWh LFP baterie, s níž vůz nabízí čistě elektrický dojezd 188 km, což je na hybrid skvělé. Maximální rychlost hybridů je přitom omezena na „pouhých“ 190 km/h. Že by inspirace Volvem?
440 kW jako top výkon u 4×4 verze s bateriemi CATL
Varianta Avatr 07 BEV 4WD je vybavena dvěma elektromotory. Na rozdíl od svých sourozenců, kteří používají e-motory Huawei, bude Avatr 07 používat zadní motor od Deepal a přední motor od Chongqing Tsingshan Industrial se špičkovými výkony 188 kW, respektive 252 kW. Dohromady poskytují vozidlu celkový výkon 440 kW – tyto motory pohání sada LFP od CATL. Vůz může dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h. Speciálně výkon 4WD verze je tedy na úrovni té nejlepší konkurence.
Avatr 07 by se měl na čínském trhu objevit do konce letošního roku. Odhadovaná cena se pohybuje od 250 000 až 350 tisíc juanů (zhruba 840 000 – 1 100 000 korun). Z ceny je patrné, že se nové SUV nemíní přímo podbízet, nemá k tomu ale také důvod. Obě top 4×4 verze, jak hybridní, tak elektrická, disponují poměrně úchvatnými výkonovými parametry, k tomu jim sekunduje skvělý dojezd i prvotřídní interiér se čtyřmi integrovanými obrazovkami, včetně obrazovky dálkového ovládání.
Rolls-Royce za cenu Škody Enyaq
Interiéru dále dominuje velký displej multimédií spolu se čtyřúhelníkovým volantem (inspirace Teslou?) zdobeným zlatými akcenty a prošíváním. Podobný design byl použit v oblasti bezdrátového nabíjení telefonu, doplněný o dřevěné akcenty. Kožená sedadla jsou rovněž dvoubarevná a vybavená reproduktory umístěnými v hlavových opěrkách. Jinými slovy, tak trochu „elektrický Rolls-Royce“. Jen za cenu Škody Enyaq.
A jakkoli bude cena v Evropě určitě vyšší, stále se s ohledem na design, výkony a celkové řešení může speciálně u hybridu jednat o velmi zajímavou nabídku, čistě elektrický dojezd 188 km je opravdu výjimečný. Co říkáte, dávala by vám taková přehlídka špičkových technologií za rozumné peníze smysl?