Tento obrovský transportér určený pro převoz těžké techniky spálí za jednu jízdu tolik, co běžné diesely za čtvrtletí.
Oshkosh je jméno města v americkém Wisconsinu a také místní továrny specializované na nákladní automobily. Ta má čtyři divize provozu a mezi nimi také vojenskou, kde výroba nákladních aut silně posílila. Konkurenční společnosti totiž nabízely jen některé typy, jenže zájem USA byl značný, a tak tradiční výrobci nestačili. Přidávaly se i další firmy, které například jen přestavovaly sériové vozy na pohon všech kol.
Dieselový mamut pro nejtěžší náklady
Během 60. let začal Oshkosh s produkcí velkých transportérů s nápravami 8×6, 8×8, 10×6 a 12×10, díky čemuž se stala jeho významným klientem americká armáda. Ta hledala způsob, jak převážet tanky Abrams po veřejných komunikacích, i když samotný transportér není o moc rychlejší než samotný tank. Vůz je tak silný, že původně nesplňoval Evropské směrnice pro pohyb na běžných silnicích. Adaptovaná verze už se po Evropě pohybovat může.
Tento armádní transportér, tzv. HET, tedy Heavy Equipment Transporter, transportér pro těžkou výbavu, má 18 litrový turbodiesel, klimatizovanou kabinu pro 6 vojáků a čtyři nápravy. Ve verzi 6×6 může přepravit až 65 tun a dosahuje výkonu až 521 kW. Verze pro použití v Evropě byla posílena pro zátěž o 5 tun vyšší. Kromě armády Spojených Států ho lze vidět i v Jordánsku, Imánu či například Velké Británii.
Nejpoužívanější transportér
V USA jde o jeden z nejpoužívanějších vojenských transportérů a armáda si od firmy objednala už asi 2900 kusů. S masivní silou jde ruku v ruce také mamutí spotřeba. Nádrž má objem 947 litrů a na jedno natankování zvládne ujet 724 kilometrů. Není tedy těžké odhadnout, že tento transportér spotřebuje za jednu jízdu asi tolik paliva, co běžné motory cca za čtvrtletí. Tato varianta je určena především na tanky M1 Abrams.
Firma samotná krátce spolupracovala s jinými společnostmi, ale i po 101 letech své existence zůstává samostatná. Kromě USA má závody také v Kanadě, Belgii, Austrálii, Francii, Rumunsku nebo Číně. Během své existence pohltila firmy Pierce Manufacturing (hasičské vozy, nástavby a žebříky), McNeilus (domíchávače betonu nebo vozy na svoz odpadu) a JLG Industries (vysokozdvižné vozíky) a další výrobce.