Chránit svoje auto můžete mnoha způsoby, od mechanických zábran po sofistikované elektronické systémy. Nebo zvolit navýsost jednoduchou metodu. Ale nečekaně účinnou.
Musím se vám k něčemu přiznat: když jsem poprvé viděl předlohu k tomu článku, chvíli jsem úplně nechápal, jak je to vlastně v praxi provedené. A jak může logo ochránit před zlodějem. Pak jsem uviděl fotografii, kterou přikládáme, a začal jsem se smát. A smál jsem se asi minutu. Něco tak triviálního, přitom ale zřejmě opravdu (alespoň na některé zloděje) fungujícího by vás myslím rozhodně nenapadlo. Současná nabídka vozů tomu přitom neskutečně nahrává. Jen se nad tím zamyslete. A pojďme se na to podívat společně.
Za tři stovky změna k nepoznání
Úvodem jeden malý digitální test: upravil jsem pro vás ve Photoshopu příď jednoho z SUV tak, aby měla různá loga výrobců. A nechci se nyní ptát tak stupidně arogantním způsobem páně Paroubka, neboli „kdo z vás to má“, ale zeptám se jinak: kdo z vás okamžitě a bez jakékoli nápovědy rychle rozezná, ke které masce patří správné logo? Při vší úctě, kterou k vám, milým a ctěným PT čtenářům, chovám, se obávám, že těch, co se během několika vteřin správně rozhodnou, bude menšina.
Dnešní designéři, speciálně pak v kategorii SUV, si totiž nedovolí příliš vybočovat z oblíbených a zavedených trendů. Nechtějí zkrátka riskovat, že zrovna jejich model se „nechytne“ a miliardové investice, jež do něj automobilka vloží, přijdou vniveč. A že by se těch „nepovedených“ designů pár našlo, i v nedávné minulosti. Příklad? Peugeot 1007, Lancia Thesis, Mercedes Vaneo první generace nebo třeba Jaguar S-Type. Ostatně ani náš škodovácký Rapid zrovna neexceloval, velmi mírně řečeno.
Ve 2:30 nemáte příliš času na detailní analýzu
Výsledkem pak je, že i cvičené oko někdy zaváhá, pokud má ihned určit značku a model, z některých úhlů jsou si totiž (opět speciálně moderní SUV) až neskutečně podobné. A nemusí se zrovna jednat o korejská „dvojčata“ Hyundai/KIA. A jak toho využít ve svůj prospěch? Jednoduše. Máte vozidlo nějaké prestižnější značky a chcete jej ochránit před zloději? Ne vždy a ne u všech to půjde, ale občas by se „přeznačkování“ za tři stovky (cena za náhradní logo na masce u prodejce) mohlo vyplatit.
Pochopitelně, všechno vzadu musí jít pryč, to stejné z volantu. A vpředu prohodit logo. Vžijte se do role zloděje, je 2:30 ráno, každá vteřina je cenná a každá vás de facto dělí od svobody nebo policejní/vězeňské cely. A zjistíte, že vámi vytipovaná Toyota, kterou vždy prodáte, není ve skutečnosti Toyota, ale podle (taktéž oblého, ale přeci jen jiného) loga vpředu spíše SsangYong. Co uděláte? Zaklejete, pošlete svého zlodějského kumpána, který tento lup „tipoval“, v duchu i skrze zuby kamsi a mizíte. No není to dokonalý „alarm“?
Jen trochu fiktivní rozhovor dvojice zlodějů, jak jej zachytila naše bezpečnostní kamera:
„Prosím Tě, to není žádná Toyota, vždyť to má vepředu znak SsangYong! Příště koukej pořádně, pitomče. Padáme odsud!“
Jak se vám pozdává levná a jednoduchá metoda „znakového tuningu naruby“? Máte zrovna vy auto, na které by šla aplikovat? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!