Dokonalý způsob ochrany proti zlodějům aut: Zaplatíte tři stovky a máte navždy svatý klid

Chránit svoje auto můžete mnoha způsoby, od mechanických zábran po sofistikované elektronické systémy. Nebo zvolit navýsost jednoduchou metodu. Ale nečekaně účinnou.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Musím se vám k něčemu přiznat: když jsem poprvé viděl předlohu k tomu článku, chvíli jsem úplně nechápal, jak je to vlastně v praxi provedené. A jak může logo ochránit před zlodějem. Pak jsem uviděl fotografii, kterou přikládáme, a začal jsem se smát. A smál jsem se asi minutu. Něco tak triviálního, přitom ale zřejmě opravdu (alespoň na některé zloděje) fungujícího by vás myslím rozhodně nenapadlo. Současná nabídka vozů tomu přitom neskutečně nahrává. Jen se nad tím zamyslete. A pojďme se na to podívat společně.

Za tři stovky změna k nepoznání

Úvodem jeden malý digitální test: upravil jsem pro vás ve Photoshopu příď jednoho z SUV tak, aby měla různá loga výrobců. A nechci se nyní ptát tak stupidně arogantním způsobem páně Paroubka, neboli „kdo z vás to má“, ale zeptám se jinak: kdo z vás okamžitě a bez jakékoli nápovědy rychle rozezná, ke které masce patří správné logo? Při vší úctě, kterou k vám, milým a ctěným PT čtenářům, chovám, se obávám, že těch, co se během několika vteřin správně rozhodnou, bude menšina.

iZdroj fotografie: Hyundai

Dnešní designéři, speciálně pak v kategorii SUV, si totiž nedovolí příliš vybočovat z oblíbených a zavedených trendů. Nechtějí zkrátka riskovat, že zrovna jejich model se „nechytne“ a miliardové investice, jež do něj automobilka vloží, přijdou vniveč. A že by se těch „nepovedených“ designů pár našlo, i v nedávné minulosti. Příklad? Peugeot 1007, Lancia Thesis, Mercedes Vaneo první generace nebo třeba Jaguar S-Type. Ostatně ani náš škodovácký Rapid zrovna neexceloval, velmi mírně řečeno.

Ve 2:30 nemáte příliš času na detailní analýzu

Výsledkem pak je, že i cvičené oko někdy zaváhá, pokud má ihned určit značku a model, z některých úhlů jsou si totiž (opět speciálně moderní SUV) až neskutečně podobné. A nemusí se zrovna jednat o korejská „dvojčata“ Hyundai/KIA. A jak toho využít ve svůj prospěch? Jednoduše. Máte vozidlo nějaké prestižnější značky a chcete jej ochránit před zloději? Ne vždy a ne u všech to půjde, ale občas by se „přeznačkování“ za tři stovky (cena za náhradní logo na masce u prodejce) mohlo vyplatit.

Parta profesionálních zlodějů za pár hodin ohlodala Audi až na kost. Předem si ji vytipovali a ukradli vše, co mohli

Pochopitelně, všechno vzadu musí jít pryč, to stejné z volantu. A vpředu prohodit logo. Vžijte se do role zloděje, je 2:30 ráno, každá vteřina je cenná a každá vás de facto dělí od svobody nebo policejní/vězeňské cely. A zjistíte, že vámi vytipovaná Toyota, kterou vždy prodáte, není ve skutečnosti Toyota, ale podle (taktéž oblého, ale přeci jen jiného) loga vpředu spíše SsangYong. Co uděláte? Zaklejete, pošlete svého zlodějského kumpána, který tento lup „tipoval“, v duchu i skrze zuby kamsi a mizíte. No není to dokonalý „alarm“?

Jen trochu fiktivní rozhovor dvojice zlodějů, jak jej zachytila naše bezpečnostní kamera:

„Prosím Tě, to není žádná Toyota, vždyť to má vepředu znak SsangYong! Příště koukej pořádně, pitomče. Padáme odsud!“

Jak se vám pozdává levná a jednoduchá metoda „znakového tuningu naruby“? Máte zrovna vy auto, na které by šla aplikovat? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Nekoupíte logo konkurence a „nevytuníte“ vaše SUV?

Zdroj: Hyundai
Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články